Sample z Atmel

przerzuć sięna Microchipa, jak na razie nie ma problemów w dostaniu próbek

Reply to
szlovak

Bascoom i kilka innych programow programow .....

Reply to
Wnekus

Bascom? ;)

Pozdrawiam,

Radek

Reply to
Radek
Jacek Meyerhold

Jacek Meyerhold napisał(a):

Z dostępnością to jest tak samo (nie miałem problemów z kupieniem PICa jakiego potrzebowałem) a z cenami to trzeba wziąć pod uwagę np. długość słowa dla rozkazów, zakres napięć, zużycie prądu, dostępne opakowania, peryferia dodatkowe, etc.. Patrząc na oferty obu firm to ceny są zbliżone. (nie to, że AVR nie jest bardziej nowoczesny czy wydajny bo jest ale z µC można bardzo różnie oceniać - dla mnie zaletą była prostrza architektura PICa i mniej dokumentacji do przełknięcia).

Co do software to można się spierać ale jest to kwestia gustu. PIC ma Piklaba i Misima, które bardzo lubię no i pracują pod Linuksem.

AVR trochę mnie odrzucił poplątaniem wśród rejestrów i "przedobrzeniem" jak na 8 bitowy CPU. Akurat mnie interesuje wyłącznie asembler dla µC (pisanie np. generowania sygnałów z wcześniej zapisanej tablicy - po co C do tego?) a ten PICowy jakoś bardziej mi odpowiada.

Niewątpliwie AVR o wiele bardziej się nadaje dla języków wysokiego poziomu i pewnie stąd większe zainteresowanie nim.

To jeśli o 8 bitowych prockach bo wyżej (PIC24/30 i AVR32 plus do tego Arm) sytuacja robi się jeszcze bardziej poplątana imho.

Pozdrawiam,

Radek

Reply to
Radek

Filip Gdynia napisał(a):

Jeśli te układy są Ci potrzebne w związku z jakimś projektem na studiach to uderzaj do osoby na uczelni odpowiedzialnej za ten projekt.

Reply to
badworm

Jacek Meyerhold przemówił ludzkim głosem:

Zupełnie nic ? nie chce mi się wierzyć.

Darmowy:

Komercyjne:

Zbych

Fri, 14 Apr 2006 14:53:09 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Radek snipped-for-privacy@mitsoft.com.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

:-D

Mowa chyba była o poważnych ludziach, a nie bascomjuzerach ;-) Nie wiem, jak teraz, ale jednak uCki Microchipa były zawsze droższe i mniej bogato wyposażone od Atmelowskich.

Reply to
BLE_Maciek

Tue, 18 Apr 2006 10:43:37 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Jacek M." snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

A i jeszcze jedno - PICi dopiero od stosunkowo niedawna są z pamięcią flash. Dotychczas była albo OTP, albo, za ciężkie pieniądze EPROM :-) Myślę że głownie to zadecydowało że popularność zyskały inne mikrokontrolery.

Reply to
BLE_Maciek