samostartuj?cy laptop

moze ktos wie który laptop ma opcję samoczynnego startu po powrocie zasilania -sprawdzałem jakies trzy które mam pod ręką to co najwyżej jest WakeonLan. Jak sie rozwiązuje te sprawy w serwerach?

b.

Reply to
Budyń

Jest Thu, 10 Jan 2013 07:16:06 -0800 (PST), Budyń pisze:

Tu niestety nie pomogę.

Sposób zachowania się serwera po utracie zasilania jest na ogół konfigurowalny (np. w BIOS).

k.

Reply to
Krzysztof Gajdemski

Żaden znany mi laptop takiej funkcji nie ma bo jest to w podstawowym zastosowaniu laptopa bez sensu, laptop to nie serwer (powiedział ten co sam używa laptopa do tego celu). Jak już to podlutuj przekaźnik do guzika power żeby klapnął po starcie zasilacza :)

Reply to
AlexY

AlexY pisze tak:

Mój hp dv6529em ma pilota. Boziu co za bajer. Uwaga! tadam można nim odpalić zamkniętego laptopa w szafce pod tv, za szybą, tam gdzie kiedyś zwykle stało video tadam :)

Nie trzeba rwać obudowy laptopa tylko ew zasilacz 3v do pilota dorobić i styki lub przekaźnik z budzika wyprowadzić.

Reply to
PiteR

W dniu 10.01.2013 16:16, Budyń pisze:

Wątpię - laptop zasadniczo ma zawsze zasilanie (bateryjne) i jak mu się zapas kończy to powinien się wyłączyć. Jeszcze w żadnym takiej opcji nie widziałem.

Może coś pokombinuj z "wake on lan", jeśli masz taką opcję.

Ustawia odpowiednią opcję w BIOS. W profesjonalnych serwerach instaluje się solidnie gwarantowane zasilanie (UPS, automatycznie uruchamiany agregat i sygnał do obsługi, żeby mieli paliwo pod ręką).

PS: zawijaj wiersze, lamerze (skoro grzeczniej nie rozumiesz)

Reply to
Andrzej Lawa

W dniu 2013-01-11 08:38, Andrzej Lawa pisze: > W dniu 10.01.2013 16:16, Budyń pisze: >> moze ktos wie który laptop ma opcję samoczynnego startu po powrocie zasilania > Może coś pokombinuj z "wake on lan", jeśli masz taką opcję.

Może się okazać że WoL zadziała tylko z trybu uśpienia, nie całkowitego wyłączenia czy hibernacji.

Michał

Reply to
Michał Lankosz

W dniu 11.01.2013 09:45, Michał Lankosz pisze:

Dlatego trzeba sprawdzić :)

Reply to
Andrzej Lawa