samochodowy elektroniczny licznik prędkości

Bo nie jest. Jedno i drugie okresla

ROZPORZADZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1) z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbednego wyposazenia (DU2003/32/262)

P.S. Hm § 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaza sie: [...]

4) w predkosciomierz umieszczony w polu widzenia kierowcy oraz w drogomierz;

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Dzięki że podałeś, bo już zaczynałem szukać w bookmarkach :-)

Reply to
Dariusz Zolna

Użytkownik "Slawomir Sidor" snipped-for-privacy@graficomp.com.pl> napisał:

Może najpierw poznaj te przepisy nieco lepiej, zanim drugi raz się na ich temat wypowiesz.

Dariusz Zolna

Użytkownik J.F. napisał:

Gdybyś się kiedyś zgodził, to bym się zdziwił ;) Zupełnie nie masz racji. Odczyt analogowy jest nieporównanie szybszy niż odczyt wartości cyfrowej. Lepiej też widać tendencję i szybkość zmian, amplitudę. Dlatego stosuje się nadal zegary i linijki. Ponieważ odczyt kąta jest również dokładniejszy niż odczyt długości linijki, więc dla maksymalnej ergonomii używa się właśnie zegarów, jeśli chodzi o zgrubny, szybki odczyt. Cyfry stosuje się wyłącznie tam, gdzie wymagana jest wysoka precyzja odczytu, albo precyzja niezależna od położenia obserwatora.

Bez względu na to, jaką teoryjkę byś sobie wyskobał, prędkościomierza zegarowego w samochodzie nic nie przebije.

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik AlexY napisał:

Widziałem w TV program "z życia Policji":

-światła w pani samochodzie nie działają

-ja w nocy wcale nie jeżdżę

-ale na przykład w tunelu też trzeba włączać

-ale ja nie jeżdżę przez tunele ... ;) Alex, to kierowcy sprawa jak zahamuje nie mając klocków, łyse opony, zozjechaną zbieżność. Najwyżej kogoś zabije i będzie sie tłumaczył... :)

Usiłuję się z Tobą skontaktowac prywatnie, ale mi mejle odbija, możesz podać adres?

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik Dariusz Zolna napisał:

I dodajmy że to urządzenie musi być homologowane.

Reply to
A.Grodecki

To spojrz na zegarek i powiedz ktora godzina, z dokladnoscia do minuty. Mozesz tez zmierzyc napiecie baterii :-)

tendencje i zmiany owszem, amplituda i szybkosc - to zalezy od charakterystyki ustroju miernika, a zazwyczaj dobrze stlumiona jest.

Byle nie w metexie, juz sie raz nacialem.

A w 125p byla linijka.

A tu ci przyznam racje.

To obejrzyj stary wysokosciomierz lotniczy. Dwie wskazowki, czasem cyfry - wcale to nie takie szybkie, ale coz - nie dalo sie inaczej.

A jednak coraz wiecej firm stosuje. I calkiem przyjemnie sie uzywa.

Zreszta - po co predkosciomierz w samochodzie ? Ja niemal nie patrze :-)

Użytkownik J.F. napisał:

Z dokładnością do minuty? Bez problemu. Mój zegarek zawsze się spieszy, żebym się mniej spóźniał. Do pracy nie chodzę, więc...

Za to na cyfrach nie widać tego wcale. Zazwyczaj... zobacz jak działa wskazówka w V640. Pół roku temu taki nabyłem, bo mam całą górę sprzętu pomiarowego, ale potrzebowałem szybkiego odczytu wskazań napięcia +/-10V i okazało się ze nie mam czym tego podglądać, żeby się za bardzo nie skupiać. Nie musi być ustrój magnetoelektryczny. Np w moim aucie są zegary napędzane silnikami (krokowymi chyba).

Metexy to gów...ne mierniki, nie wiem skąd ich kult. Prawie wszystko co mają jest do bani zrobione, zresztą właśnie był tu wątek na ten temat.

No to co?

To sztuka marketingu, wprowadzić oszczędne rozwiązanie i wcisnąć skutecznie ludziom, że jest nowoczesne i lepsze, po czym kazać sobie zapłacić tyle samo albo nawet więcej. Jak widac działa :)

Reply to
A.Grodecki

Ale ile potrwa. A jak tylko rzut oka .. 1.:52, oj :-)

Ale przynajmniej nie wprowadza falszywego wrazenia.

Hm .. podlacz go do generatora prostokata, powiedzmy 0-5V, i podnos czestotliwosc. Przy 1Hz - jaka jest amplituda wychylen wskazowki ?

Narazili mi sie, korzystam z okazji i robie antyreklame :-)

Naprawde nie jest zle. A w obecnych czasach sporo tansze - ledy czy LCD tansze od silnika krokowego czy linki :-)

Użytkownik A.Grodecki napisał:

nie wiem czy to sie przepisy zmienily czy ja bylem blednie poinformowany ale na przegladzie pare lat temu diagnosta twierdzil ze przyzady kontrolne moga byc jak tylko sobie bede chcial byle pojazd jako calosc spelnial wymogi bezpieczenstwa

na ten alias nic nie pojdzie z WP bo na WP prowadzi a oni maja smieszna cfg serwera, slij na alexyk malpa wp.pl w razie gdyby nie chcialo dzialac to na alexy malpa acze.net - to na pewno bedzie dzialac :)

Reply to
AlexY

Użytkownik RGW napisał:

wlasciwie nie wiem co podac jeszcze czujnik impulsow od taksometru na lince predkosciomierza procek lcd 2 wiersze po 24 znaki, troche nietypowy ale taki byl pod reka stabilizator wiekszy kondziolek do podtrzymania zasilania w razie odpiecia akumulatora (zeby licznika nie zgubil) i pare elementow biernych do wykrywania odlaczenia zasilania i do samego zasilania

Reply to
AlexY

Właśnie tak. Poza tym odczytując analogowo postrzebasz czas inaczej niż

1:52. Widzisz "za osiem druga" Używam obydwu typów zegarków naprzemiennie i alanogowy jest tak samo dokładny. W cyfrowym odcinasz też sekundy więc masz 1 minutę błedu dysktetyzacji. Żeby się skupić na sekundach potrzebujesz dodatkowego czasu.

Bardzo dobra, V640 ma wyraźny przerzut, ale nie o to chodzi a ja nie mierzyłem prostokąta 1Hz tylko sygnał ze specjalnej anteny. Na cyfrowym, nawet gdyby ktos się skupił, nic nie zobaczysz nawet przy

1Hz, po pomiarj jest typowo 3x/sek a szybciej trudno zarejestrować odczyt.
Reply to
A.Grodecki

A teraz sie udaj do stacji kontroli i sprawdz czy:

  1. Sprawdzaja
  2. Maja obowiazek sprawdzac
Reply to
Slawomir Sidor

Użytkownik "Slawomir Sidor" snipped-for-privacy@graficomp.com.pl> napisał:

Stacja kontroli gdyby musiała sprawdzać wszystko, badanie kosztowałoby pewnie z 1000 zł. Twoim obowiązkiem jest posiadać wyposażenie określone przepisami. A teraz udaj się do najbliższego patrolu drogówki i powiedz że nie masz prędkościomierza.

Reply to
Dariusz Zolna

A to akurat testowalem. Maja to w dupie, odpowiedz misia: "Masz pan jechac zgodnie z przepisami"

Widzisz, czasem sie zdarza, ze zalezy komus na zabraniu dowodu rejestracyjnego. A jak sie okazuje wcale to nie takie proste czasem.

Reply to
Slawomir Sidor

Wskazówkowy, wcale nie musi oznaczać analogowy! Wszystkie trzy liczniki, które miałem w ręce, zawierały CS4121 ONa! Po za tym jakiś procesor z EEPROMem do zliczania kolometrów...

Reply to
Krzysztof Pawleta