S?aby sygna? DCF?

Do synchronizacji samego czasu z gps nie potrzebna żadnych specjalnych anten Wystarczy odebrac szczątkowy sygnał z jednego satelity. Popularne moduły z zintegrowaną anteną o ile w budynku fixa nie łapią bo brak "widoczności" wymaganej liczby satelit to z odczytem czasu nie mają problemu. Często taki moduł gps montuję jako rtc.

Reply to
Marek

Dzisiaj przed południem przejaśniło się niebo nad Warszawą. Zresetowałem oporną stację pogody, po kilku minutach złapała czas. Później przez dłuższy czas widać było aktywną ikonkę "sygnał DCF"

Reply to
w.makarewicz4

Dnia Mon, 12 Jan 2015 10:39:23 +0100, Atlantis napisał(a):

Z każdą kolejną generacją modułów jest coraz lepiej. Tak jak napisał Marek, do pozyskania info o czasie wystarczy jeden satelita. W pracy stosuję fabryczne zegary synchronizacyjne i żaden z nich nie ma anteny choćby nawet przy oknie - na ogół "myszka" jest przyczepiona do boku bądź góry szafy (rozdzielni) i to wystarcza. A ostatnio bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło, że GPS zamontowany na pojedzie ("antena" na dachu) radzi sobie z ustaleniem pozycji nawet w blaszanej hali.

No tak, z pewnością będę miał takie rzeczy jak budzik zapisane w kalendarzu online ;)

Reply to
badworm

no widzisz, moze masz jakies zaklocenie w poblizu?Ale z drugiej strony jestes znacznie dalej niz ja.

Wg mnie sygnal sie nie zmienil, bo moje zegary/budziki synchronizuja sie ok. 20:00 po 2-3 minutach w lazience bez okna w srodku mieszkania.

Reply to
adresss

W dniu 2015-01-12 o 14:35, Marek pisze:

Hmm... A o tym to nie wiedziałem. Ta metoda zadziała nawet wtedy, gdy zegar będzie miał nad sobą metalowy dach, albo też będzie umieszczony w budynku z żelbetu? Mogę zapytać jakich modułów GPS używasz?

Reply to
Atlantis

Mi działa pod jednym stropem żelbetu, fixa nie łapie ale czas jest. Używam tych:

Marek