RTC bez zasilania awaryjnego

Wiesz. Jest wiele rozwiązań. Jeszcze SDRAM podłączać? Po co? LCD połączone z uK 0,5MB i koniec.

Możesz na przykładzie podać jak zaoszczędzić na prądzie pisząc w C vs. ASM? I co to znaczy: "głupie" machanie pinami? Twój projekt nie "macha" :-) S.

Reply to
Sylwester Łazar

Jeżeli nie wyzbedziesz się o własnych siłach z tego syndromu obrażania ludzi, to proponuję skorzystać z porady specjalisty. Jeżeli jednak wybierzesz do tego Dave'a, to marny Twój los. Ten jest do Ciebie bardzo podobny. BTW. To czego ja użyję - wybiorę osobiście. Podejście typu: Użyj tego, bo jak nie to będziesz idiotą, przypomina chłopców, którzy przechwalają się komórkami na przerwie, a ten najmądrzejszy ma Xperię i pokazuje palcem Trynkiewicza. Ten używał Samsunga, a tu jest opis jego syndromu na wikipedi :-)

S.

Reply to
Sylwester Łazar

Użytkownik "Atlantis" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ledkq3$av4$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl...

Dioda jest po to aby kondensator po odcięciu zasilania podtrzymywał RTC, a nie cały układ. Ja bym z niej nie rezygnował :)

Jeśli nie tłuczesz tego w tysiącu egzmeplarzy to koszt w/w rozwiązania jest niewielki i warto skorzystać.

Pozdr. TC

Reply to
Ciemny

Programowałem w asm poczynając od commodore 16, później 80386, a na picach z corem 14bit skończywszy. Aktualnie znajomość asm wykorzystuje jedynie do ewentualnej kontroli fragmentów kodu wynikowego z C i tylko w jakiś wyjątkowych przypadkach. O swoich różnych projektach pisałem kilka razy na tej grupie przy okazji różnych dyskusji lub ostatnio na pl.sci.inzynieria, jest w archiwum. Nie widzę potrzeby by teraz licytować się na projekty.

Bardzo ładnie proszę, na prawdę bez złośliwości czy kpiny.

grzecznej

Oj żałuję, że Ci pokzałem ten film, bo nie było moją intencją aby obrażać, nie zdawałem sobie sprawy, że programisci asm tak szybko się obrażają i nie mają poczucia humoru ;(

Reply to
Marek

Długofalowo dostaniesz w granicy. Co z tego że pojedyncze sekundy bedą miały rozjazdy nanosekundowe skoro po miesiącu pracy dalej rozjazdy będą nanosekundowe...

Akumuluj bład z podziału F_CPU i wykorzystuj to do poprawek. Jesteś w stanie "w 3 linijkach" z dowolnego F_CPU uzyskać dowolną niższą częstotliwość wyjściową, jedyne co może mieć znaczenie to jitter, ale przy 1sek to jest niezauważalne. Precyzja długofalowa będzie doskonała.

Reply to
Sebastian Biały
1Hz. Taki akumulator fazy. S.
Reply to