regeneracja akumulatoró ołowiowych

czyli po prostu odsiarczanie, wyczytałem ze realizuje sie to poprzez kródkie impulsy rozładowujące w trakcie ładowania ...

a moze ktoś zna jakies dokąłdniejsze parametry jak sie to realizuje ??

Reply to
Konrad Rokicki

Użytkownik Konrad Rokicki napisał:

metoda jaka ja znam to wylanie kwasu, zalanie woda destylowana, ladowanie, wylanie kwasu, zalanie woda destylowana, ladowanie i tak kilka razy, po czym zalanie swiezym kwasem, naladowanie, uzywanie

Reply to
AlexY

Przy czym w dzisiejszych czasach to sie chyba nie oplaca - za duzo roboty, za tanie akumulatory.

Widzialem reklamowki z rynku amerykanskiego - ladowarka podawala pewna czestotliwosc [kilka MHz], ktora to "pokrywala sie z czestotliwoscia rezonansu wlasnego czasteczki siarczanu olowiu i powoduje ich rozpad".

Zabrzmialo mi jak "magnetyzer" ale kto wie ... o

W Radioelektroniku swego czasu był układ ładujący akumulatory z odsiarczaniem. W jednym półokresie 50Hz był ładowany ,a w drugim rozładowywany 10%-owym prądem ładowania.Trochę to przedłużało okres użytkowania akumulatorów. Urządzenie sprawdzało się przy zasiarczeniu drobnoziarnistym,przy gruboziarnistym najlepiej sprawdza się wymiana akumulatora na nowy.

Adam

Przy czym oryginalny uklad byl przewidziany do ladowania baterii cynkowych.

Sprawdzales osobiscie czy tak napisali ?

Mnie sie nie sprawdzilo [tzn na czas ladowania podpinalem zarowke pod zaciski aku], ale byc moze bylo grubuziarniste..

hmm czyli mam zalewać caly czas czysta wodą i dop na koniec zalać kwasem ..?? pobawie sie w wekend :-) a wiesz moze jak stęzony ma być ten kwas ?? ja mam 98 % i niewiem ile tam trzeba dolac wody zeby nalać do aku ..

Reply to
Konrad Rokicki

Użytkownik Konrad Rokicki napisał:

woda destylowana, chodzi o wyciagniecie siarki z olowiu

jesli konstrukcja akumulatorow olowiowych sie nie zmienilia to sa one zalewane 20% kwasem siarkowym (a moze 40% nie jestem calkowicie pewien), na stacjach benzynowych chyba sa jeszcze dostepne gotowe roztwory ktore od razu leje sie do aku. jak masz kwas stezony 98 to chyba latwo wyliczysz ile wlac zeby wyszlo wlasciwe stezenie :)

Reply to
AlexY

Ale pamietaj chemiku mlody, wlewal zawsze kwas do wody...

Krzysiek Rudnik

Reply to
Krzysztof Rudnik

no zakładając ze znamy odpowiednie stęrzenia, dzięki .. poszukam i znajde poexperymentuje i pochwale sie czy cos wyszło .. aku w tym momencie (6V) ma ok 2-3 V ..

Reply to
Konrad Rokicki

Podaje sie gestosc kwasu, nie jego stezenie. Powinna wynosic 1.26 g/cm3 w temperaturze 20 C. Robi sie tak dlatego, ze praktycznie nie da sie otrzymac kwasu o wystarczajaco dokladnym stezeniu przez zmieszanie obliczonych ilosci stezonego kwasu i wody.

Pozdrawiam, Pawel