Re: trafo sieciowe + kondensator AC?

> a co jest z tego zasilane?

> Sterownik - stara elektronika klasy 8086, drivery + par� silnik�w DC

no to moze po prostu stanowic ,,zapas'' energii do zapisania jakiejs konfiguracji... wylaczasz zasilanie -> 130Hz latwo wykryc, a energii w obwodzie rezonansowym jeszcze jest na chwile pracy -> zapis ustawien, hamulec na silniki i -> off...

Reply to
Marek Lewandowski

Marek Lewandowski pisze:

Raczej nie. Pod obciążeniem po odcięciu zasilania wszystko gaśnie natychmiast, układ rezonuje (widocznie) tylko bez obciążenia, dowiedziałęm się o tym boleśnie chcąc zmierzyć napięcie wyjściowe trafa po odpięciu elektryki - po wyłączeniu 230v dotknąłem wtyczki i nieźle mnie popieściło. zapiąłem oscyloskop - drgania gasnące przez 10-15s. Przy obciążeniu trafa - praktycznie ich nie ma, a jak są - to w porównaniu do 230v niewidoczne. Elektronika za to ma duuuże kondensatory, sądzę że ~100 000 uF/10v da więcej prądu "na zapisanie" niż jakiś układ rezonujący z trafem

Reply to
BartekK