Re: trafo sieciowe + kondensator AC?

> Szkoda, fajna teoria byla :D

> Przyznaj się, że w pierwszej chwili, po zobaczeniu pytania, myślałeś, że > to jakiś układ audiofilski? :-)

eee, nie, ale wietrzylem jakies genialne rozwiazanie starozytnych Gumisiow... Po prostu podziwiam czasem pomyslowosc poprzedniego pokolenia elektronikow, ktorzy np. przy pomocy transformatora, czterech tranzystorow, podwojnej prozniowej fotokomorki i paru drobnych elementow potrafili zrobic uklad tnacy blache wedle _rysunku_ tuszem na papierze i to z poprawka na szerokosc ciecia... Teraz sie bierze kamere, CPU z 1GIPS i jedzie analize obrazu...

Reply to
Marek Lewandowski

Bo to właśnie były starożytne gumisie... Dzisiaj ręce i nogi opadają, jak widzisz gościa ciągnącego doprowadzenie czujnika do nogi procesora przez 100m hali fabrycznej. Żadnego transoptora, zabezpieczenia przed EM. Gość myśli, że świat jest binarny. Ewentualnie zepsuje się TV (nagle wygiął się obraz) i czołowiek prosi o podanie kodów serwisowych do regulacji, bo chce prostować. Tragedia - trzeba najpierw naprawiać analogówkę. To mi przypomina opowiadanie o telefonie do serwisu Microsoftu, w sprawie podania jak uruchomić procedurę "no smoke", bo z zasilacza wydobywa się dym :-) Wielu naszych kolegów ogranicza się do procesorów a nie raczy pamiętać o analogowym otoczeniu. Na problem polegający na konieczności włączenia przy określonym napięciu, od razu idzie rozwiązanie przy pomocy procesora z przetwornikiem AC - praktycznie miernik. A nie łaska komparatorem? No dobrze - wyżaliłem się. Już mi lepiej :-) Maciek

Reply to
Maciek

Maciek pisze:

Spokojnie - już niedługo. Obecnie widać wśród wielu producentów tendencję do integracji otoczenia cyfrowego z czujnikiem w taki sposób, że na zewnątrz wydostaje się już tylko informacja cyfrowa. I nie ma znaczenia, czy chodzi o pomiar przyspieszenia, temperatury czy wilgotności. Stąd już mały krok do czujników od razu z wyjściem magistrali CAN lub RS485.

Reply to
Adam Dybkowski

No ale nie zawsze otoczenie jest cyfrowe. Jak nie masz pojęcia o analogu, to robisz później takie kwiatki. Na wejście czasami musisz podać sygnał analogowy. Choćby to było wejście przetwornika AC. Co innego wyjście z transmisją danych a co innego wejście. Maciek

Reply to
Maciek

Maciek pisze:

Pisałem o pomiarze wielkości nieelektrycznych. Jeżeli na wejściu masz do pomiaru napięcie to oczywiście trzeba znać zakres zmian i ew. obciążalność (czy musisz dodać wzmacniacz pomiarowy tudzież bufor). A i tak w takim przypadku najlepiej zrobić oddalony przetwornik z otoczką analogową (nawet gdyby miał być 1-kanałowy) a po hali ciągnąć przez kilkaset metrów już dane cyfrowe.

Reply to
Adam Dybkowski

No i dlatego trzeba mieć jakiekolwiek wyobrażenie o działaniu środowiska analogowego. Jak się widzi tylko procesor, to i pewnie badania CE są masakrą. Maciek

Reply to
Maciek