Re: spadek napięcia - możliwe rozwiązania

[...]

> 57 kHz minimalna dla transformatora. Krzemowe ale z serii lepszych.

> A to ciekawa decyzja, bo krzemowe z serii lepszych (tj. SuperJunction) > bywają w detalu droższe niż SiC o porównywalnym V_DS/R_DS_ON. A jak się > już weźmie ten węglik, to się liczba możliwości znacznie powiększa ze > względu na małe Q_OSS. CO zdecydowało o wyborze? Łatwość sterowania?

Dostępność.

> Podwajacz prądu i aktywny prostownik też robią robotę. > Do tego dochodzi ripple cancellation i efektywnie podwójna częstotliwość > pracy. Ech, zazdroszczę, sterowanie prostownikiem synchronicznym w PSFB > to bajka w porównaniu z LLC: włącza się go z kluczami po pierwotnej, ale > nie wiadomo, kiedy go wyłączyć. :(

Wiadomo - trzeba użyć kontrolera, który ma to zaszyte - UCC28950 i kolejne. Infineon ma też swoje.

> Elementy magnetyczne bez kompromisów - transformator na 3C94 - ma >> bardzo niskie straty w rdzeniu. > 3C95 ma niższe, ale przy tej częstotliwości to mała różnica.

Przy tej częstotliwości, w zakresie 70-110°C identyczne a 3C94 jest tańszy i łatwiej dostępny. Ze względu na oczekiwanie wysokiej sprawności, nie była przewidywana praca w wyższej temperaturze..

> Ależ ja nie przeczę idei - jest zacna. Szkoda tylko, że kosztowna :( > Zaczęło się od tego, że potrzebowałem baterię pięciu takich modułów. > Podłączone kable zadawały parametry napięciowo-prądowe przetwornicy, > albo selektorem oporników, albo EEPROMem. Ale że się pomysł sprawdził, > to używam i w innych miejscach. Płytka jest zaprojektowana pod kilka > wariantów, obsadza się elementami stosownie do potrzeb -- nie zawsze > jest potrzebne cyfrowe sterowanie wszystkim przez DAC, miejsce na > najzwyklejszy dzielnik rezystorowy też jest. :-)

Brakuje mi lajków w newsach ;)