Re: Ruskie tranzystory mocy

[...]

> Po wyjeciu bezpieczników AHRS 1 załoga utraciła wskazania wszystkich > przyrzadów zasilanych AHRS-ami w tym: obydwu sztucznych horyzontów. > Według oceny kapitana podczas zakretu na wznoszeniu pierwszy oficer > uzgodnił zapasowy sztuczny horyzont. Spowodowało to brak wiarygodnych > wskazan równiez tego przyrzadu. > Pierwszy oficer oswiadczył, e nie uzgadniał sztucznego horyzontu. > Jego zdaniem kapitan mógł odniesc takie wraenie, bo po utracie > wskazan przyrzadów podstawowych, odbezpieczył i wyjał zapasowa busole > magnetyczna (STBY), która znajduje sie obok zapasowego sztucznego > horyzontu. > No dobra, nie pisza, ze kieszonkowa :-)

Ale zobacz, że to nie fungowało - lecieli jak pijani. To, że kapitan nie dogadywał sią z FO i nie wierzył przyrządom zapasowym, to jedno. To, że ręczna busola magnetyczna w otoczeniu sporych mas metali działa tak sobie, to druga. W ostatecznym efekcie nie stwierdzono problemów z przyrządami zapasowymi.

[...]

> Ale po co pakować do czegoś, co wisi na kardanie jeszcze dodatkowe >> elementy?

> Zeby sie uniezaleznic od samolotu. A "pakowac" nieduzo - jeden uklad > scalony ?

Bez filtrów? Straty...

Ale zazwyczaj jednak VFR a nie IFR. Poza tym - nie krępują się korzystać po prostu z GPS.

Dnia Mon, 7 Sep 2020 00:28:13 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

To chyba z innego powodu - sztuczny horyzont kiepsko dzialal, a w chmurach nic nie widzieli. Kapitan nie potrafil rowno zakrecic.

Moja wina ... no nie tylko - trzeba bylo poszukac takze "kompas".

Ta busola to chyba na wyposazeniu samolotu, jest w raporcie rysunek, ale gdzies schowana, skoro trzeba "wyciagac".

Tak czy inaczej - zwykly kompas. Ale przynajmniej dziala bez zasilania.

Ale dzialac musi caly czas - na wszelki wypadek.

Sztucznego horyzontu nie zastapi ...