Re: Ruskie tranzystory mocy

Muszą być szczotki.

[...]

> Nawet w szklanym kokpicie są rezerwowe przyrządy „mechaniczne”.

> Kieszonkowa busola :-)

Nawet tak nie żartuj...

Oni ich chyba nie robia, ale moze to sie nie oplaca :-) >>>>> Akumulatorow AC jeszcze nie wymyslono. >>>> O falownikach naprawdę nie słyszałeś? Generowanie 400 Hz jest banalne >>>> w stosunku do 50 Hz - malutkie dławiki :) >>> No wlasnie - falowniki. To po co jakies 400Hz na pokladzie ... >> Bezwład. przystosowany osprzęt. Nie tak dawno liczyłem PFC dla układu >> zasilania pokładowego - było 400 Hz... > Owszem, bezwlad, ale czy ewentualny zyroskop potrzebuje 400Hz, skoro > moze sobie sam zrobic?

Ale po co pakować do czegoś, co wisi na kardanie jeszcze dodatkowe elementy?

Sztuczne horyzonty w szybowcach sa na akumulator, ale to jeszcze inna > bajka.

Zupełnie inna bajka - krótki czas lotu i mały zasięg. Tak, wiem - są rekordziści.

Dnia Sun, 6 Sep 2020 17:33:02 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

dwa druty to by mozna przez lozyska, ale ponoc niezdrowo.

Nie zartuje

Po wyjeciu bezpieczników AHRS 1 załoga utraciła wskazania wszystkich przyrzadów zasilanych AHRS-ami w tym: obydwu sztucznych horyzontów. Według oceny kapitana podczas zakretu na wznoszeniu pierwszy oficer uzgodnił zapasowy sztuczny horyzont. Spowodowało to brak wiarygodnych wskazan równiez tego przyrzadu. Pierwszy oficer oswiadczył, e nie uzgadniał sztucznego horyzontu. Jego zdaniem kapitan mógł odniesc takie wraenie, bo po utracie wskazan przyrzadów podstawowych, odbezpieczył i wyjał zapasowa busole magnetyczna (STBY), która znajduje sie obok zapasowego sztucznego horyzontu.

No dobra, nie pisza, ze kieszonkowa :-)

Zeby sie uniezaleznic od samolotu. A "pakowac" nieduzo - jeden uklad scalony ?

Dokladnie - moze dluzej leciec niz niejeden rejs.