Re: Prze³±czanie RS485 full duplex <-> half duplex

Jan Dubiec wrote: : Zupe³nie mnie nie zrozumia³e¶. Jest mikrokontroler. Do UART-a uC jest : podpiêty uk³ad SP334 Sipex-a. Jest to taka fajna kostka, któr± zmian± : napiêcia na jednej nodze mo¿na prze³±czyæ w tryb RS232 (5 odbiorników : i 3 nadajniki) lub w tryb RS485 (2 odbiorniki i 2 nadajniki). W trybie

Fajna - tak z ciekawo¶ci: gdzie mo¿na kupiæ SP334 w ma³ych ilo¶ciach i za ile? Sipex jest u nas chyba ma³o znany... Podobnego rodzaju kostki (ale nie zamienne pinowo) robi Maxim i LT, ale te firmy siê ceni± - mo¿e Sipex tañszy?

: RS485, w przypadku ka¿dej pary odbiornik-nadajnik, wej¶cia odbiornika : nie s± po³±czone z wyj¶ciami nadajnka (tak jak to jest np. w MAX483), : czyli transmisja jest czteroprzewodowa czyli full duplex. Wobec tego : chcê zastosowaæ jakiego¶ switcha lub "przeka¼nik elektroniczny", który : bêdzie mi zwiera³/rozwiera³ wej¶cia odbiornika RS485 z wyj¶ciami : nadajnika i w ten sposób prze³±cza³ rodzaj transmisji na half duplex : (dwuprzewodowa) lub full duplex (czteroprzewodowa). Wyboru rodzaju : transmisji bêdzie dokonywa³ u¿ytkownik w menu konfiguracujnym mojego : urz±dzenia.

Mo¿e w roli "przeka¼nika" po prostu nadajnik RS485, w³±czony równolegle do odbiornika w SP334 i odblokowywany tylko przy nadawaniu half duplex?

Pro¶ciej chyba jednak dla half duplex ³±czyæ pary RX/TX we wtyczce...

pozdrawiam Marek

Reply to
Marek Michalkiewicz

Jan Dubiec wrote: : $6.5 w Future Electronics. Minimalne zamówienie 2kPLN. Ale jak trafisz : na dobry humor Ja¶nie Pana Sprzedawcy i kostki bêd± w magazynie, to : sprzeda Ci kilka sztuk.

Czyli raczej ma³o ciekawie :(

:> Mo¿e w roli "przeka¼nika" po prostu nadajnik RS485, w³±czony równolegle :> do odbiornika w SP334 i odblokowywany tylko przy nadawaniu half duplex? : Ale to jest IMO niepotrzebne dodawanie nastêpnej kostki.

Przeka¼nik/klucz/OptoMOS/cokolwiek to chyba te¿ nastêpna kostka :)

Marek

Reply to
Marek Michalkiewicz