Re: Popularny wzmacniacz klasy D

Użytkownik "Jan Górski" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomościnews: snipped-for-privacy@31g2000vbf.googlegroups.com...

> [...]

Możesz użyć ADC wbudowanego w mikrokontroler, albo też zewnętrznego 12 bitów, odpowiednio często sprawdzasz ( częstotliwości akustyczne ), wyjście możesz wzmocnić przy pomocy tranzystora, albo układu wzmacniacza napięciowego i prądowego. Zależy od mocy, jaką chcesz uzyskać. Wzmacniacze impulsowe generują duże zniekształcenia. Z tego, co wiem są wrażliwe na zakłócenia z zewnątrz, a specjalizowane układy produkuje firma Tripath i Texas Instruments.

tu ktoś zmontował taki wzmacniacz na AVR :

Ale ani mocy, ani jakości po nim nie oczekuj. Wzmacniacze impulsowe nadają się najlepiej do zasilania subwooferów, ze względu na niskie częstotliwości tam używane, a niewielkie straty mocy umożliwiają stosowanie niewielkich radiatorów na zewnątrz równie miałych obudów.

Reply to
Jan Górski