Re: oscyloskop - jaki wybra? pierwszy

On May 19, 7:34 am, Jacek Radzikowski

> W tanich oscyloskopach jest podobnie. W rigolach siedzi 10 przetworników > 100Msps wyzwalanych sekwencyjnie, dając w sumie 1Gsps strumień próbek.

W sensie: 10 osobnych ukladow scalonych?

Co ciekawe, częstotliwość taktująca ADC jest widoczna w sygnale: na > wykresie widma częstotliwości, jest dość silny pik na 100MHz. Nie wiem > czy to przypadłość konstrukcji, czy tylko mój egzemplarz tak ma, ale > warto o tym pamiętać jak się analizuje sygnał w tym zakresie.

Tym powinna zajac sie kalibracja ale jesli uklad jest zrobiony jak powyzej to niewiele ona pomoze. Owszem, moze wyrownac offsety i napiecia odniesienia ale opoznien zegara juz raczej nie naprawi. Nawet w jednoukladowych przetwornikach trudno jest to wszystko skalibrowac.

JD

Reply to
JD

Tak. 10 kostek. Podłączonych do FPGA, które generuje zegary i zbiera wyniki z przetworników.

j.

Reply to
Jacek Radzikowski

Opóźnienia też się naprawia. Jest kilka rozwiązań regulowania opóźnienia układu napieciem stałym. Automat to reguluje tak, że na wejście podaje sinus i tak dostraja opóźnienia żeby na FFT nie było innych prążków poza tym kalibracyjnym powyżej zadanego poziomu. Generalnie w interleave to nie tylko offsety ale i wzmocnienia poszczególnych ADC muszą zostać wyrównane. W starych TDS500 chyba z wersji "C" program kalibracyjny wymagał podawania sinusa w rozmaitych kombinacjach i na ekranie było widać różnicę w poszczególnych torach razem. A było tam raptem 1GS rozbite na 4x250 MS/s. A teraz to automat sam załatwia i nic nie widać. Autokalibracja kompensuje offsety DC buforów wejściowych, ale też offsety ADC przy przeplocie. I to nie tak, że jak offset to tylko chodzi o ten pierwszy. Dlatego czasem matryca CCD i jeden przetwornik nie jest takie głupie.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Prążki widziałem z podłączoną anteną. Przed chwilą sprawdziłem jeszcze raz, tym razem bez podłączania czegokolwiek do wejścia. Poza normalnym szumem, fft jest w miarę płaskie. Wniosek: akwizycja jest ok, tylko próbkowanie dość mocno sieje. Widać chińczycy zaoszczędzili na ekranowaniu.

j.

Reply to
Jacek Radzikowski

Jacek Radzikowski napisał(a):

czasem też sieje i to konkretnie przetwornica i lampka podświetlająca wyświetlacz. Zwłaszcza jak oszczędzają na ekranowaniu plastikowych obudów.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki