Re: Obwody trójfazowe.

1. Mając przerwe w jednej fazie i chcąc obliczyć napięcie

> międzyfazowe, przykładowo przerwa jest w fazie A, to czy licząc Uab = > Ua - Ub, za Ua podstawiam 0 czy wartość napięcia bez przerwy, a > jedynie prąd J = 0? > > Zależy: > Czy odbiornik jest symetryczny oraz czy jest przewód neutralny.

Tak, jest przewód neutralny. Może spróbuję z inne strony, sam już nie wiem jak mam myśleć. Ok, chodzi o to, że bez żadnej przerwy, układ jest symetryczny więc moc można obliczyć np S = Sa + Sb + Sc; Sa = Uab*Ia, Sb = Ubc*Ib itd. (oczywiście w zespolonych). Natomiast nie wiem jak traktować ten sam układ, ale w momencie gdy w fazie A jest przerwa. Czy mogę w takim przypadku skorzystać z tych samych zależności jak wyżej. Jeśli tak to czy licząc Uab za Ua mam przyjąć 0 czy 74 jak mam dane.

2. Różnica potencjałów między punktami neutralnymi odbiornika i > generatora, w tym samym przypadku, czyli przerwa w fazie A, wynosi np > 30V, a prąd Jn = 1A. Czy do mocy odbiornika dodają tą moc tego > przewodu, czy jak to jest? > > Wnioskuje, że nie ma przewodu neutralnego między generatorem, a odbiornikiem. > Odbiornik należy traktować jako zasilany jednofazowo > Moc odbiornika wynosi Ubc*Jn*cos(fi)

Własnie mój błąd bo nie podałem, w każdym przypadku jest przewód neutralny. Z drugiej strony jak moge obliczyć, bądź jaką wartość cos(fi) mam wziąć. Mam podane napięcia na fazach i prądy przewodowe. Cały czas chodzi o układ gwiazda - gwiazda

Reply to
Grandalf

Przede wszystkim: Sa=Ua*Ia Sb=Ub*Ib Sc=Uc*Ic

Natomiast nie

S = Sb+Sc

Jeśli masz przewód neutralny to w jaki sposób uzyskasz różnicę potencjałów międzu generatorem, a odbiornikiem?

Reply to
zbyszeks

Spadek napięcia związany z niesymetrycznym obciążeniem. Teoretycznie tylko przy idealnie symetrycznym obciążeniu przez N nie płynie prąd.

Reply to
Robert J.