Re: Mała garażowa firma z produkcją urządzeń.

> Ale gdzie jest granica? Polskie prawo nie określa jej w żaden sposób.

> Trzeba rejestrować gdy dochód przekracza 50% minimalnego wynagrodzenia.

Wskaż zapis prawa, proszę.

> Dla mnie paranoją jest karanie za 10 krzeseł rocznie. > Musiało być więcej skoro zaległych podatków było tyle, że aż komornik musiał > je ściągać.
„Komornik” skarbowy ściąga każdą zaległość, niezależnie od kwoty. Ze mnie ściąga regularnie abonament RTV, którego zaprzysiągłem dobrowolnie nie płacić.

RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał(a):

USTAWA z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców

Art. 5. [Działalność nieewidencjonowana]

  1. Nie stanowi działalności gospodarczej działalność wykonywana przez osobę fizyczną, której przychód należny z tej działalności nie przekracza w żadnym miesiącu 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, o którym mowa w ustawie z dnia
10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2018 r. poz. 2177 oraz z 2019 r. poz. 1564), i która w okresie ostatnich 60 miesięcy nie wykonywała działalności gospodarczej.
Reply to
Grzegorz Niemirowski

Jak widać jest to b. świeża regulacja.

Wcześniej tak nie było :-(

A wyrejestrowales odbiornik?

Bo w efekcie placisz abonament, tylko z odsetkami, i jeszcze dajesz zatrudnienie "pacholkowi systemu".

Takie "na zlosc mamie odmroze sobie uszy" :-(