Re: kamerka CCD vs CMOS

> 3 goralska prawda. W akcelerometrach masa nie przemieszcza sie.

> Gdyby tak było, to jak odróżnić przyśpieszenie od jego braku? A do > tego jeszcze je zmierzyć? > To, że ruch jest na poziomie mikrometrów nie oznacza, że go nie ma. > Inaczej dojdziemy do telegrafu bez drutu Lema.

ech... a samodzielne myslenie szkodzi? Nie jest mierzona zmiana pojemnosci, jest mierzony ladunek potrzebny do utrzymania masy w bezruchu, z co za tym idzie pojemnosci stalej. Sytuacja, w ktorej masa jest przemieszczona, jest zaburzeniem i w granicach dokladnosci i pasma przenoszenia petli sprzezenia zwrotnego masa pozostaje w bezruchu. Zmiany pojemnosci sa nieliniowe i niemierzalne, bo ladunek testowy wplywa na mase zawieszona, dlatego nie stosuje sie pomiaru pojemnosci, a tylko utrzymanie jej na stalym poziomie. Wbrew pozorom jest to roznica...

Reply to
Marek Lewandowski

Zostawię bez komentarza, na tę chwilę.

Z opisu wynika, że to metoda kompensacyjna. Dalej Kolega twierdzi iż masa się nie porusza? Ma pojęcie o podstawach automatyki? Będach statycznych i dynamicznych? Identyfikował w życiu zawodowym jakikolwiek obiekt? A później doszło do syntezy jakiegokolwiek regulatora? I ponowię pytanie, czy aby na pewno masa się nie porusza w tak opisanym układzie? Jak (jeżeli) uzyskam odpowiedzi na te pytania, to jeszcze wrócę do postawionego mi na wstępie. K.

Reply to
John Smith