Re: kamerka CCD vs CMOS

Tutaj:
od strony 6.19 do kon'ca dokumentu, jest szkic przyrza;du, budowa

> i podstawy dzia?ania.

tak naprawde to istotne jest na stronie 21, pod rysunkiem, to o tym, ze pakuja 1MHz przez sprzezenie pojemnosciowe. Zastanawia mnie to, bo wiem, ze ekipa siedzaca na mojej uczelni porzucila proby z mierzeniem zmian pojemnosci na rzecz konstrukcji serwa ze sprzezeniem zwrotnym i zerowaniem przemieszczenia ze wzgledu na rozrzut tolerancji sprezystosci zawieszenia, jej zmiany w f-cji temperatury itd, a z tego artykulu wynika, ze TEN pogladowy akcelerometr bazuje na przemieszczeniu.

Reply to
Marek Lewandowski

To teraz ja jestem w szoku, ktoś w oparciu o technikę opisaną przez Ciebie buduje praktyczny układ. Te negatywne cechy które dają się przewidzieć teoretycznie będą występować w praktyce. Ale nie takie doktoraty już w życu widziałem. Możesz podać trochę parametrów, jak jest oczekiwana dokładność statyczna, odstęp sygnału od szumu? Błędami dynamicznymi w tej sytuacji to się chyba nikt tam nie przejmuje, bo ich korekcja to sztuka sama w sobie.

ADXL-ami trochę się bawiłem. Bardzo przyjemne elementy o ile nie wymaga się dużej czułości, poziom szumów też jest znaczny. Ciekawą prezentację nadesłał Janusz U. K.

Reply to
John Smith

John Smith napisał(a):

Sytuacja jest dość czytelna. Z jednej strony masz dużą dokładność w sensie realnej rozdzielczości i wysokiej liniowości za niska cenę w formie monolitycznej, za to powolne przetwarzanie (układ z kompensacją) z drugiej wielką szybkość i prostotę nawet w postaci dyskretnej (np wzmacniacz ładunkowy) kosztem kłopotów z dryftem i liniowością (bezpośredni pomiar pojemności lub różnicy pojemności).

Sytuacja jest całkowicie analogiczna do zestawienia przetworników a/c sigma-delta i równoległych - te same wady, zalety i nawet zasady działania zbliżone w pewnym sensie. Nie ma co się spierać.

Reply to
A. Grodecki

Zobacz na prezentacje Janusza, slide 24. W zasadzie to samo co powyzej, ale nastepna strona .. i wysuwa sie zblizony schemat, ale jednak z Force Balance.

Janusz - czy to nadal ADXL05 ?

czyli chwilowo nadal nic nie wiemy. Moze AD lepiej opanowal produkcje stabilnych mechanicznie elementow ?

A ktos liczyl jakich sil elektrostatycznych mozna sie spodziewac ? Beda wystarczajace na 1g ? A na 50g ?

J.

P.S. Janusz - jak mozna mierzyc skaly grawimetrem z samolotu ? przeciez ma niepewna i zmienna wysokosc.

skoro widnieje to na tym slajdzie... wszystkie informacje w tej prezentacji sa na czyms oparte, w wiekszosci na linkach z jej konca...

(na szczescie nadal aktualny)

Ta informacja tez nie wziela mi sie z powietrza, ale dzis juz nie pamietam, gdzie to wyczytalem. pogooglalem nieco z wlasnej ciekawosci:

-troche o stacjonarnych metodach. Tez sie teraz zastanawiam jak to sie robi z samolotu, ale widocznie jakos daje sie to skompensowac:
- nie wiem na ile jest to rzetelne zrodlo, ale w powietrzu tez... (moze balon?:) Drgania samolotu/balonu to tylko zmiany wartosci przyspieszenia. Wartosc srednia powinna niby dac statyczne, a kat moze jest korygowany poprzez zyroskop - ale to tylko moje dywagacje. Juz myslalem, ze mam odpowiedz, ale tu tylko o pozycji:
(DGPS)
(ksiazka, ale poza definicjami nie znalazlem konkretow)

- ciekawostka)
- nieco o SQUIDach w grawimetrii, ale informacje znikome)

pozdrawiam Janusz U.

Reply to
Janusz U.