Re: jak włączyć telefon :)

Mozna wlaczyc, ale telefon musi byc zasilany z zewnatrz (z ladowarki). Wtedy mozna go zalaczyc komenda AT+CFUN=1 (ericsson)

Pozdrowienia AK

Użytkownik "Sławomir Kapelko" snipped-for-privacy@elka.pw.edu.pl> napisał w wiadomości news:bhoo6f$d33$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Arek Karas

fajnie to faktycznie działa ale mam teraz inne pytanie: jeżeli budujecie urządzenie wykorzystujące fabryczny telefon (w moim przypadku eryk t10s) w jaki sposób go zasilacie? czy zostawiacie akumulatory w środku i podłączacie ładowarkę (ewentualnie inny zasilacz pracujący w jej roli)? czy przy takim ciągłym ładowaniu zbyt szybko nie zepsuje się bateria? a może wogóle nie instalować akumulatorów i podłączyć zamiast nich zasilacz (a w zasadzie do zasilacza centrali alrmowej bo tam ma to pracować). ale wtedy bez podłączonej ładowarki nie był bym go w stanie włączyć (np. za pomocą powyższego polecenia) w przypadku awarii zasilania

jak rozwiązujecie taki problem?

pozdrawiam sławek

Użytkownik "Sławomir Kapelko" snipped-for-privacy@elka.pw.edu.pl> napisał w wiadomości news:bhral5$2k69$ snipped-for-privacy@foka1.acn.pl...

Do takich zastosowan uzywa sie z reguly modemow GSM. Sa niestety dosc drogie w porownaniu do zwyklych telefonow.

Pozdrawiam AK

Reply to
Arek Karas

Ja zastosowalem inną metode zasilacz z akumulatorem 7AH i podpialem przez stabilizatorek do styków baterii w telefonie jak zdechnie zasilanie to z takiego akumulatora telefon moze chodzic 7 tygodni(ericsson A1018s)

ps uzylem stabilizatorka LM7805, bateria standardowo ma 4,8V choc potrafi sie naładowac do 5,4V natomiast ten telefon mozna zasilac do 6,3V (na zaciskach baterii) :))

Reply to
Barman

Moje do¶wiadczenie tez jest raczej skromne, ale popieram przedmówce. Ja w swoich projektach pakuje caly telefon wraz z bateria. Wprawdzie nie zaobserwowalem wlasciwosci ozdrowienia, ale nic zlego sie nie dzieje.

jezeli chodzi o T10 to stracilem do nich cierpliwosc. Mialem 3 sztuki w trakcie testowania gotowego dzialajacego rozwiazania (prototyp) i z nie wiadomych (trudnych do ustalenia) przyczyn padaly. tzn. dzialal dluzszy czas poprawnie, a pozniej przestawal dzialac, konkretnie chodzi o dostep do pamieci telefonu w ktorej przechowywane sa sms'y. Po uszkodzeniu zawsze oznaczalo to zwis telefonu (zawieszenie, lub reset do "podaj PIN"). Czasami (raz na 10-20 prob) udawalo sie odczytac sms'a, ale oczywiscie takie dzialanie wyklucza mozliwosc zastosowania. Od razu zaznaczam, ze zasilane byly prawidlowo bo z dostarczonej przez producenta ladowarki.

pozdrawiam, bartek.

Reply to
Bartosz Waleska

a na jakie telefony zdecydowa³e¶ w koñcu siê zdecydowa³e¶? pozdrawiam s³awek

Reply to
S³awomir Kapelko

no w³a¶nie dlatego kupi³em eryka za 50z³ a nie modem za 300 :( pozdrawiam s³awek

Reply to
S³awomir Kapelko

toć ci napisalem jak ja to rozwiazałem baterie wyjalem i odłozylem na polke pod zaciski bateri w telefonie (nie ładowarka) podłączylem kupiony w sklepie z osprzetem do systemów alarmowych zasilacz z podtrzymaniem (12V wyjscie i akumulator 7Ah - w zasilaczu ) na kablu wstawilem stabilizator 5V i kondensatorki (schemat aplikacyjny) proste jeszcze mi nie zdechlo choc dziala to od 99 roku i zdarzaly sie przerwy w dostawie energii elektrycznej po 5 dni ( w domu testowo zapuscilem to i chodzilo 7 tygodni - co 30 min połaczenie ze stacją monitorujacą) co 2 lata zmieniam akumulatory w ramach konserwacji :)))

Reply to
Barman

generalnie na 768 ericssona, bo jest najbardziej podobny do T10, wydaje sie byc odporniejszy, ale jest w tej chwili problem z nabywaniem tych telefonow. Cena tych modeli jest bardzo niska. W tej chwili pomalutku ide w kierunku siemensa serii 35, zobaczymy jak sie uda.

pozdrawiam, Bartek.

Reply to
Bartosz Waleska