Biegunowość kondensatora

Witam. Mam takie pytanie: jesli w schemacie jest symbol kondensatora

---) |--- to gdzie tu jest masa?

Pozdr Pawel

Szklana kula wzruszyłaby ramionami, gdyby je miała. A skąd my mamy wiedzieć, jaki potencjał masz na masie i w jaki sposób w stosunku do masy masz podłączony kondensator? _Minus_ kondensatora masz po lewej stronie.

"PawelK" news:ckn2od$n07$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Ta skrzywiona okładka " ) " jest minusem, gdyż pod wpływem dużego nacisku masy sie wygięła - tak można to sobie skojarzyć ;)

Reply to
Andrzej Litewka

Użytkownik "Andrzej Litewka" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@and.krakow...

Dobre :). Tak samo jak ja se kojarze biegunowowsc tranzystorow. NPN - (N)a zewnatrz :).

Reply to
MarQs

Użytkownik "MarQs" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ckp2ce$9fu$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

zewnatrz :).

Dobre :) To tak samo jak w diodzie sinusoidy przepchniete przez zwężenie się prostują !!!.

AK

Reply to
Andrzej Kmicic