sprężynki :-)

witam. pytanie może trochę nie na tą grupę ale związane z elektroniką do zrobienia kontaktów płytki z pewnym elementem potrzebuję miniaturowych spręzynek o średnicy zewnętrznej ok 1 mm lub mniejszej (najlepiej złoconych) sprężynki takie widuje się w telefonach komórkowych, kabelkach do telefonów GSM (w teleskopach). czy ktoś wie gdzie można kupić takie spręzynki???

pozdrawiam slawek

Użytkownik "Sławomir Kapelko" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d4o87p$43$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Tiaa... styki baterii, piezopiszczki itp... Jak znajdziesz takie spręzynki to się pochwal. Ja też szukałem i jak na razie bez rezultatu. :-(

Reply to
Marek Dzwonnik

Powitanko,

Czy nie chodzi aby o igly testowe?:

cena zabija:-( Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Jak się nie daje kupić to trzeba zrobić. Robienie sprężyn to banalna sprawa. Złocenie kosztuje w granicach 10-15 zł za dm2. Jak potrzebujesz dwie sztuki to warto ostro przepłacić albo kupić jakiegoś gzora z takimi sprężynkami. Ale jak

5000 to zrobić. Tomek
Reply to
Tomek

Marek Dzwonnik <mdz@WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> napisal nam:

pamietam ze byl watek ze ktos szukal zlacz - takich ze da sie w nie wsunac plytke i odczytac/zaprogramowac urzadzonko...

Jakies widzialem w pewnym sklepie we wroclawiu, zlacze podobne w kosntrukcji do starych tasm do podlaczenia dyskietki 5.25. Jak beda zainteresowani to sie dowiem wiecej. A po co Wam takie rzeczy? W jakis elfach, tme nie maja :)?

Chodzi o zlacze krawedziowe? W ELFA jak najbardziej kupisz - szukaj w okolicach podstawek do kart PCI.

Reply to
Adam Dybkowski

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@amwaw.edu.pl> napisał w wiadomości news:d4orpv$jc4$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

Nie wiem jakie są potrzeby autora wątku, ale w moim przypadku chodziło np. o sprężynki wlutowane w płytkę i dociskane do piezopiszczka przyklejonego do obudowy.

Takie drobiazgi kosztują grosze - ale pod warunkiem, że zapuści się do produkcji min. 10tys szt. Poniżej nie opłaca się ustawiać maszyny ;-) Ja wypertraktowałem 5kszt. Ostatecznie i tak nic z tego nie wysżło, bo sprężyniarzowi

skończył się stary zapas drutu brązowego fi0.4mm a podobno kupienie niewielkich ilości tego specjału graniczy z cudem.

Osobną sprawą okazuje się złocenie drobnicy. Tzn. nie ma problemu ze złoceniem złącz krawędziowych czy innych względnie dużych elementów wieszanych na szynach. Natomiast po dłuższych poszukiwaniach znalazłem tylko jedną firmę skłonną do złocenia drobnicy w kielichu.

Reply to
Marek Dzwonnik

Mniej wiecej o to Slawkowi chodzilo. Dokladnie to maja byc diody led duzej mocy dociskane do plytki. Ale niech sie lepiej Slawek w pelni wypowie.

PS. Slawku a nie mowilem ze te sprezynki to bedzie dobry pomysl (o ile je kupisz :-> )

Reply to
Grzegorz Mentrak

Banalna .. ale gdzie kupic odpowiedni drucik na ta sprezyne - braz fosforowy ?

"Panie, k*, jaka to ma powierzchnie .. pan idz do innej firmy"

Takie małe sprężynkisąw zamkach tyou łucznik i we wkładkach do zamków drzwiowych. Chyba są srobione z brązu i przesuwają zapadki - może więc tym tropem? Jeszcze żeby wyzłocić ;)

pozdrawiam, R. G.

Reply to
Ryszard G.

Użytkownik "Ryszard G." snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d4pvv7$f9h$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

O!... to jest myśl :-)

Reply to
Marek Dzwonnik

Jakbys jednak drut znalazl .. to reczna produkcja sprezynek nie jest zadnym problemem - kawalek drutu, dwa drewniane klocki, imadlo, moze wiertarka - pare metrow sprezynki wyprodukujesz w godzine.

Po pocieciu na odcinki po ~20 cm chyba nie powinno byc problemow ?

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com

Tak i nie. Wiertarką da się nakręcić sprężynę spiralną o stałym skoku. A ja potrzebowałem sprężyny skrętne z odpowiednio wykrępowanymi końcówkami.

Reply to
Marek Dzwonnik

Adam Dybkowski napisał(a):

Mniejsze złącza krawędziowe(do 24 styków) ma w swojej ofercie Maritex.

Reply to
badworm

Latwo sie rozciaga sprezynke na wymiar :-)

witam gdyby kogoś jeszcze interesowały takie spręzynki to moze zerknac tutaj

sprezynkami szewdzkiej firmy. 10000 rożnych sprezyn na magazynie do wyboru do koloru. mozna kupywac od 1 sztuki. ceny przystepne. pozdrawiam

Użytkownik "Sławomir Kapelko" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d4t4ji$5pt$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

zaBookMarkowane. THX ;-)

Reply to
Marek Dzwonnik