język skryptowy

Rozglądam się za jakimś językiem skryptowym który można by załadować do atmega. Jak na razie znalazłem kilka maleńkich BASICów, jeden C, dwa 'języki' o własnej składni (wszystkie trzeba by przystosować) i działającą OOTB minimaszynę wirtualną javy. To rozwiązanie (nanovm) jak na razie podoba mi się najbardziej. Ale że javy za bardzo nie lubię - może jest jakieś inne sprawdzone już rozwiązanie dla AVR? Wystarczą mi operacje stałoprzecinkowe i nawet mocno okrojona składnia języka...

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Użytkownik "Sławomir Szczyrba" snipped-for-privacy@of.the.night> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@hot.pl...

Niclaus Wirth "Algorytmy + struktury danych = programy". Strona 183 i dalsze (chyba?).

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów. Nie każdy Żywiec to piwo...

Reply to
Krzysztof Tabaczynski

Klik-klik-klik... To Krzysztof Tabaczynski informuje :

Wiem, że sam mogę. Nie kuś :>

Piwo to tylko własnej roboty ;)

[...]

...no tak, ale masz i stałoprzecinkowe, i zmiennoprzecinkowe, i własne funkcje...

A mleko pijesz tylko od własnej krowy? :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów. Nie każdy Żywiec to piwo...

Reply to
Krzysztof Tabaczynski

Od dzisiaj macie tytułowaćś mnie - Krzysztof Tabaczynski, władca płomieni!

...i brak miejsca w scalaczku ;)

No niestety, krowa w mieście wzbudziła by zbyt wielką sensację ;)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Sławomir Szczyrba pisze:

Z bardziej odjechanych, to mogę zaproponować interpreter kodu maszynowego AVR na AVR :-)

Reply to
Zbych

Zbych pisze:

Xzibit?

Reply to
PH

BOFH excuse 13: we're waiting for Zbych to fix that problem :

Raczej nie, dziękuję. Ale jakbyś miał interpreter Z80, to bardzo chętnie :)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

In the darkest hour on 13 May 2009 22:21:13 +0200, Sławomir Szczyrba snipped-for-privacy@of.the.night> screamed:

Może jeszcze JIT? Skompiluj sobie dowolny rdzeń w C. Będzie ciężko chodził, ale będzie. :>

Reply to
Artur M. Piwko

Sławomir Szczyrba pisze:

PYTHON Kwestia tylko, na ile trzeba by go okroić (np. z operacji zmiennoprzecinkowych), aby wszedł do tej ATmegi. Czy możesz jeszcze zmienić procka i przeskoczyć chociażby na najprostszego ARMa? Taki np. AT91SAM7S256 kosztuje ze 30 zł - czyli taniej niż ATmega2561. A ma 256KB Flasha i 64KB RAMu.

Reply to
Adam Dybkowski

A on jest skryptowy czy jakis polkompilowany ? Bo zadziwiajaco szybko chodzi .. choc moze nie doceniam ilosci wspolczesnych GHz :-)

J.F. pisze:

To chyba zależy od implementacji. Można robić na pececie prekompilaty, które bardzo szybko chodzą. Ale w niektórych modułach GSM firmy Wavecom jest interpreter PYTHON'a, któremu się przesyła (po komendzie AT) skrypt do wykonania w czystej postaci tekstowej. Skrypt jest zapisywany w wewnętrznym Flashu i nie podlega AFAIR prekompilacji. Zresztą bardzo fajne rozwiązanie - z samego takiego modułu GSM/GPS z wgranym odpowiednim skryptem można zrobić gotowy monitoring GPRS do samochodu.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski denied rebel lies:

Nawet do bajtkodu?

Reply to
MoonWolf

Quod non fecerunt barbari, fecit Adam Dybkowski :

Nawet się zastanawiałem, ale nie znalazłem na sieci wzmianki by ktoś no poważnie próbował to robić z atmega, więc odpuściłem... :) W sumie poczytać doce i źródełka mogę, to nigdy nie zaszkodzi.

Absolutnie nie wchodzi w rachubę. To bardzo ważny Projekt Realizowania Głupich Pomysłów Które Mi Akurat Wpadły Przypadkiem Do Głowy a nie jakiś komercyjne fooshmoo gddzie można sobie zmieniać założenia ;>

(a poważniej, 'na chwilę obecną' ARMy to dla mnie jeszcze zbyt wysokie loty. Aczkolwiek w planach mam, zaraz po obwąchaniu xmega)

Wychodzi mi, że 1 SAM256 = 32 ZX81 Ech, co to się porobiło... :)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Don't underestimate the power of J.F...

Taki zainstalowany na pececie jest kompilowany do bytecodu (tak samo zresztą ma perl). Wersja dla S60 też (a przynajmniej potrafi bytecode uruchomić). Co do innych mutacji, to już nie potrafię powiedzieć :)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Take the red pill, Sławomir Szczyrba...

Źle szukałem. Nazywa się to PyMite <

i podobnoż wchodzi na minimum 4kb AVRy. Idę czytać dalej :)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

They're watching you, Sławomir Szczyrba.

Źle szukałem. Nazywa się to PyMite <

i podobnoż wchodzi na AVRy, zajmując minimum 40kb flash / 4 kb ram. Idę czytać dalej :)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

In the darkest hour on Thu, 14 May 2009 09:41:10 +0200, Adam Dybkowski snipped-for-privacy@45wp.pl screamed:

Musi podlekać kompilacji do bajtkodu. Nie da się inaczej w przypadku Pythona. Ów kod może nie być składowany w pamięci stałej, ale jest wtedy tworzony przy każdym uruchomieniu skryptu.

Reply to
Artur M. Piwko

In the darkest hour on 14 May 2009 18:36:46 +0200, Sławomir Szczyrba snipped-for-privacy@of.the.night> screamed:

Niby fajny, ale w stosunku do oryginalnego Pythona wypuścili go na dużo gorszej licencji (tak, jakby nie dało się dodać Pythonowej)... :\

Reply to
Artur M. Piwko

In the darkest hour on Thu, 14 May 2009 09:41:10 +0200, Adam Dybkowski snipped-for-privacy@45wp.pl screamed:

Musi podlegać kompilacji do bajtkodu. Nie da się inaczej w przypadku Pythona. Ów kod może nie być składowany w pamięci stałej, ale jest wtedy tworzony przy każdym uruchomieniu skryptu.

Reply to
Artur M. Piwko