Re: "Du?y" kondensator.

eee, z takimi parametrami to ty chcesz w tym kondziorku zgromadzić 2kWh > energi?:O)

> toć to prawie dwa razy więcej niż w potężnym 100Ah akumulatorze:O) > zdradź co kombinujesz, laterke co się będzie łądować sekundę a śfiecić > 10h?:O)

O, i kolega był najbliżej ze wszystkich tutaj 'dociekających'.

A problemem jest jak zasilić silnik 45kW/320VDC przez 5 min pracy ciągłej z baterii o stosunkowo niskiej wadze.

Sam silnik waży 40kg, a rozmiary tych kondensatorów troche nie pasują do reszty koncepcji...

Najlepiej żeby to było małe lekkie i tanie. Tak wiem, po chol!@#e mi 3 kondensatory...

Reply to
asdowski

W modelarstwie (wpradzie o inna skala) bateria waży 10x razy więcej niż silnik przy czasach pracy przy maksymalnej mocy twojego rzędu.

Przykładowe dane gęstości energi internetu ;)

Supercap <30 Wh/kg NiMH 30-80 Wh/kg Li-Ion 100-250 Wh/kg

Ty potrzebujesz 45000*5/60 = 3750 Wh. Policz masę sam.

W dodatku dla kondesatorów potrzebujesz przetwornicy, bo inaczej przy np. dopuszczalnym spadku napięcia 20% wykorzystasz tylko 36% zgromadzonej energii :(

Reply to
Mirek

Tanio nie będzie ale małe i lekkie, to baterie li-fe wysoko prądowe. przykładowo :

są też większe baterie do samochodów elektrycznych.

Reply to
emil

A to musi być silnik elektryczny?

Reply to
Adam Wysocki
Órzytkownik "asdowski" napisał:

z tego co piszesz to potszebujesz energii na poziomie 4kWh, może trochę więcej, bo h** wie ile więcej mocy pobiera taki silnik przy rozruchu, dodatkowo kondensator musiał by być jeszcze ze dwa razy większy, żeby rozładowywać go żródłem prądowym, gdzieś do poływy napięca, bo chyba nie warto się bawić w przetwornice, więc nawet jeśli chodzi o kondensator to potrzebował byś kilka razy większego kondziora:O)

jeśli chodzi o moasę to wątpię żeby kondensator był lżejszy od akumulatora, jak nie liczysz się z kosztami to możesz nawet użyć jakichś lekkich litowo=coś tam:O)

myślę że 8-10 sztuk akululatorów o pojemności 100Ah by zapewniło taką energię, ale trzeba by sprawdzić elsperymentalnie czy przy takich udarowych prądach akumulatory nie eksplodują, jeśli tak, to trzeba ich dać jeszcze więcej:O) żeby zapewnić odpowiednie napięce to albo kombinujesz z baterią aku zwiększając napięcie do jakichś 600V i żródło prądowe, albo 12v i pszetfornica, nie mam pojęcia co będzie tańsze i lżejsze:O)

Reply to
Papa5merf