Re: do?wietlenie

> w koncu niektore auta tak wykrywaja spadek cisnienia

jaaaaaasne. Zastanawiales sie kiedys, jak by to mialo byc rozwiazane, zeby dalo sie do samochodu przykrecic dowolne felgi i zalozyc dowolne ogumienie?

Tak, wiem, ze sa specyficzne samochody, ktore maja to rozwiazane - np. Humvee - ale glownie przez podlaczenie weza od sprezarki do wentyla kola - opona jest caly czas utrzymywana na zadanym cisnieniu, nie jest sprawdzane, czy to cisnienie w srodku rzeczywiscie panuje. Precyzja nie jest tam wymagana, te pojazdy nie rozwijaja zawrotnych predkosci i chodzi raczej o utrzymanie cisnienia w przebitym kole.

Moja lepsza polowa pracuje w rozwoju sensorow i czujniki do wbudowania w kola normalnych samochodow sa aktualnie na etapie projektowania i prototypow. Samochody obecne na rynku, ktore same wykrywaja spadek cisnienia, wykrywaja go przez mierzenie obrotow kol przy jezdzie na wprost - to mniej napompowane kreci sie szybciej.

Reply to
Marek Lewandowski

Marek Lewandowski pisze:

A to ciekawe, bo w Lagunie jest czujnik przy wentylu zasilany bateryjnie i przekazuje dane radiowo.

Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Zolna

To ze twoja piekniejsza polowa jest na etapie prototypu nie znaczy ze inni tego nie robia od lat.

Oczywiscie jak sie podsumuje koszt systemu i pewna klopotliwosc, to sie nie ma co dziwic ze inni producenci proponuja metody inne, uproszczone .. a moze i lepsze ?

Marek Lewandowski schrieb:

w moim Oplu ciśnienie jest mierzone statycznie, koła nie muszą się kręcić. Transmisja między kołem a komputerem pokładowym jest drogą radiową, o ile mam wierzyć schematowi. Jak przykręcę inną felgę (np. koło zapasowe nie mające czujnika), to komputer wskazuje błąd pomiaru ciśnienia. Czyli jest to rozwiązane i działa wcale nieźle. Koszty na koło są rzędu kilku EUR.

Waldek

Reply to
Waldemar