Re: Nowy filmik BigDog'a

Bo on sie az za bardzo "naturalnie" zachowuje,

> np na tym lodzie - po co mu sie nogi rozjezdzaja ? > 4-ro punktowa podstawa jest stabilna, nie ma potrzeby > "upadac na kolano".

Ewolucja miala x miliardow lat, wszystkie czworonogi padaja na kolano... Gdyby to byl glupszy sposob, to zwierzaki by go mialy juz instynktownie wbudowany.

A myslac realnie: jesli nie wiesz, czy mozesz jeszcze odzyskac stabilnosc, to zachowuj sie tak, zeby w razie upadku doznac mozliwie malego uszczerbku i mozliwie latwo Ci bylo ponownie wstac. Jesli nie upadniesz na kolano ryzykujesz zlamanie nogi i utrudniasz sobie wyjsciowa pozycje do wstania.

Reply to
Marek Lewandowski

Ale wlasnie ten problem - plaski teren, 4 nogi i troche lodu. Nie stracisz stabilnosci :-)

Z tym ze doczytalem sie ze faktycznie wbudowali troche sprezyn w te nogi, no i chyba algorytm sterowania jest bardziej uniwersalny, wiec postepuje na ogolny przypadek, nie widzi ze plasko ..

A znacie "kuzyna" tego BigDoga - RHEX'a?? :P... jak nie, to obadajcie to:

taki robocik, co łazi niby po każdym terenie, pływa, albo nurkuje (po zamianie "nóżek" na "płetwy")... Ale potrafi także (padłem przy tym ze śmiechu):
Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Świetny :)

Reply to
JanuszK

Super :-)

Tak sie tylko zastanawiam czy on jest bardziej kroczacy czy kolowy :-)

Szczegolnie jakby mu te "stopy" montowac po dwie co 180 st ... czy ten "stojacy" przypadkiem tak nie ma ?