Re: k?opoty z bateri? - HP NC4000

zgodnie z sugestią HP wszedłem do BIOSu i rozładowałem i naładowałem

> baterię. Obecnie /proc/acpi/battery pokazuje, że bateria ma ponad 65Ah > (65457mAh) i napięcie 12.5V.

Czyli pokazuje bzdurę, bo bateria ma (ma mieć) 3.6Ah, wzgl. ca. 42Wh. BTW: 2^16 = 65536. Liczba podejrzanie bliska meldowanej pojemności. Podejrzewam, że jednak chip w baterii jest do rzyci, znaczy nie skonfigurowany ponad to, żeby laptopowi meldować się jako oryginał HP i stąd bzdury we wskazaniach.

> Wsadzić do niej ogniwa, które są OK i mają te 100% pojemności? > Niestety tam są ogniwa Panasonica,

Zajrzałeś, czy wierzysz sprzedawcy?

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Bateria była otwierana. W zeszłym roku szukaliśmy z kolegą tych ogniw, zeby wymienić w kilku bateriach. Niestety bez powodzenia. Baterie wyglądają tak: