Programator JTAG/Parallel Download Cable.

Witam, Jako, że jestem informatykiem a z elektroniką miałem mało doczynienia, mam nadzieję, że pomożecie mi w kilku kwestiach. Zajmuję się programowaniem układów PLD w języku VHDL/AHDL dotychczas do programowania używałem gotowych programatorów, teraz jednak zaistniała konieczność posiadania własnego programatora. Na stronie Xilinx'a znalazłem taki oto schemat:

teraz pytania:

  1. Diody 1N5817, nie mogłem takich dostać u siebie w sklepie i kupiłem
1N5818. Z pdf-a który znalazłem na tej stronie
wywnioskowałem, że taka zamiana nie wpłynie na działanie układu ale czy napewno?

2.Kondensatory 100pF czy musza być elektrolityczne(spolaryzowane) czy nie koniecznie.

3.Układy jakie będe programował należą do rodziny xc9500XL. Układy te zasilane powinny być napięciem 3.3V w takim razie zamiast zasilania z LPT zamierzam podłączyć zewnętrzne źródło prądu, czy w takim razie mogę zrezygnować z drugiej diody(tej przy wyjściu VCC)? Napisałem, że układ zasilany jest napięciem 3.3V jednak w pdf'ie napisane jest "5V tolerant I/O pins accept 5V, 3.3V, and 2.5V signals", może ktoś programował te układy i wie czy spokojnie moge je programować 5V czy lepiej zmienić coś w programatorze a jeśli to co żeby uzyskać sygnały żędu 3.3V?

Pozdrawiam.

Reply to
R.i.P.

Bez znaczenia

To tylko taki symbol sie Xilinxowi narysowal, kondensatory na pewno zwyczajne

Prosze zwrocic uwage na kierunek diod. Zasilanie brane jest z plytki z programowanym ukladem a nie z portu LPT, tak wiec problemu nie ma. Druga dioda byc musi.

Pozdwrawiam a

Dziękuje za szybką odpowiedź. Pozdrawiam.

Reply to
R.i.P.