Programator czasowy do gniazdka

Szukam jak najprostszego programatora czasowego wpinanego w gniazdko ścienne (a w praktyce w przedłużacz z rozgałęziaczem) - ale chciałbym aby miał wbudowany wyłącznik dwubiegunowy (czyli i faza i neutralny) - ktoś coś poleci?

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 2021-07-08 o 15:18, ąćęłńóśźż pisze:

Zamiast szukać zastosuj stycznik.

Reply to
PeJot

Stycznik to dodatkowa komplikacja i dodatkowe gabaryty w ciasnej szafce (pod akwarium). Z obecnym zegarem (programatorem/wyłącznikiem czasowym) mechanicznym świetlówki (T8 + tradycyjny statecznik magnetyczny) w nocy się lekko jarzą, czyli wyłączanie jednego bieguna (otwierałem więc wiem) daje ciała .

A właśnie doszła zamówiona WiFI Smart Plug (GreenPower) i za skarby nie mogę tego uruchomić (aplikacje Smart Life oraz Tuya Smart albo się nie uruchamiają, albo nie widzą tej wtyczki WiFi), pomijając już fakt włączania światła przez Pekin.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

niedziela, 11 lipca 2021 o 15:22:58 UTC+2 ?????ó??? napisa?(a):

Przypomina mi to: "Jaki? kretyn w Oklahomie mruga? elektrowni? atomow?." ;>

Reply to
Dawid Rutkowski

Dnia Sun, 11 Jul 2021 15:54:44 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

No ... sluszna uwaga, jak sie te zdalne zarzadzanie upowszechni, to czy nie bedzie mozna wszystkiego naraz wylaczyc ... lub wlaczyc?

I to niekoniecznie Pekin - moze jakis hacker z Rosji, Polski, USA, Iranu, Korei ...

Obróć programator w gniazdku.

Reply to
Marek

Może być z bolcem uziemienia - trzeba będzie "obrócić" w gniazdku (tzn. zamienić przewody, jakby ktoś nie zrozumiał - z prądem bywa tak, że zrozumienie nastąpić może w piekle lub niebie). A biedne rybki się tak smażą w tej wodzie... Tym bardziej jeśli to morskie rybki.

Reply to
Dawid Rutkowski

Chyba gotują :>

Reply to
LordBluzg®

W dniu 08.07.2021 o 17:29, PeJot pisze:

Wylutuj oryginalny przekaźnik.

Zamontuj taki z podwójną parą styków. Przyklej go do płytki kropelką do góry nogami lub na boku i podłącz do układu przewodami.

M.

Reply to
Marvin

poniedziałek, 12 lipca 2021 o 15:21:49 UTC+2 LordBluzg® napisał(a):

To zależy od tego, czy więcej ciepła mięsko dostaje od podgrzanej (przez płynący przez nią prąd) wody, czy też od prądu płynącego bezpośrednio przez to mięsko (oczywiście docierającego do mięska i wypływającego dalej via woda).

Reply to
Dawid Rutkowski

Nie wiadomo jakie ma gniazdko. Jak ma z bolcem może wywiercić dziurę na bolec w programatorze, bo i tak wszystko co podłącza w akwarium jest w 2 klasie ochronności i z uziemienia nie korzysta.

Reply to
Marek

A tak swoja droga - nie sa prawie wszystkie dwubiegunowe?

Niby wylaczyc, ale zostawic na fazie ... troche glupio. Czy Unia tego nie zabronila ? :-)

J.F

Nieprawda. Przykład to oprawa lampy zasilana 230 V (aluminiowa - uziemienie prawdopodobnie idzie na korpus) oraz podobnie zasilany filtr zewnętrzny (podłączenie wtyczką 3-biegunową z uziemieniem - ale do czego idzie nie mam pojęcia, bo tam 99% plastiku i 1% elektroniki).

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Są kraje, gdzie usytuowanie fazy i neutralnego wobec bolca uziemienia jest uregulowane, u nas nie jest.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Moze i sa, ale czy nie maja innych gniazdek/wtyczek?

Jest tez sporo, gdzie nie ma - to Unia powinna chyba jakos globalnie do problemu podejsc.

J.F

On 2021-07-13 10:22, J.F wrote: (ciap)

Jasne!

Tym, którzy w terminie nie dostosuja instalacji odłączyć prąd! Nieszczepionym - tlen!

:-/

Włodek

Chodzi mi po głowie np. "standard czeski" wykonania gniazd ściennych (podwójnych - standard "czeski" wymaga skrzyżowania wyprowadzeń).

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 2021-07-11 o 15:22, ąćęłńóśźż pisze:

Do świetlówki wystarczy przekaźnik wielkości 1/2 pudełka zapałek.

Chciałeś bez *dodatkowych komplikacji* to masz :>

Reply to
PeJot

Naprawde lekko jarzą? Hm, musze odgrzebac stare swietlowki i podlaczyc do fazy.

IMO - na zimno nie powinny, ale moze po wylaczeniu nie wygasaja calkowicie.

Obroc wtyczke, albo zamien kable w gniazdku :-)

J.F

To jest lampa do akwarium? Jeśli tak to wywal i zastąp porządną wyekonanao w drugiej klasie ochronności.

oraz podobnie zasilany filtr

j.w.

Reply to
Marek