Problemy z internetem mobilnym w mieszkaniu

Cześć. U mnie w mieszkaniu szybkość internetu (transferu danych) jest kilkanaście razy mniejsza, niż gdy wyjdę na podwórko, to znaczy na osiedle. Jest to mieszkanie w klasycznym bloku z wielkiej płyty. Blok ma 10 pieter, ja jestem na czwartym. Szybkość transferu w mieszkaniu jest tragiczna, ten internet ledwo działa.

Speed test podaje około 1 Mbit download 0,16 Mbit upload. Ale to się waha często upload jest większy niż download. Dzisiaj, jak to pisze, upload jest akurat cały czas w granicach 0,02 -

0,04. Tragedia.

Siła sygnału według telefonu ~ -110 dB. Tak samo jest w sieci Plus i Orange i na różnych telefonach. Na zewnątrz na mikro-balkonie to samo.

Jak wyleze z bloku to jest normalnie raczej - 20 Mbit Download mniej więcej.

Czy to jest normalne, to tak ma być?

Do operatora dzwoniłem, operator sprawdził i stwierdził że wszystko ok.

Reply to
robot

W dniu 2021-11-27 o 21:22, robot pisze:

Raczej normalne, płyta żelbetowa ma dużo zbrojenia w środku i to na dodatek w postaci siatki, to dość skutecznie tłumi, może do tego doszła gdzieś woda np blok nieocieplony i mokre ściany zewnętrzne, być może moc ograniczyli bo zmieniły się normy i teraz się dostosowali? tyle mi szklana kula podpowiada :) Możesz od strony nadajnika zrobić antenę pasywną, na zewnątrz zrobić antenę z drutu polutować kabel koncentryk krótki tyle co przez okno i w środku antena wewnętrzna.

Reply to
Janusz

W takim bloku z płyty, masz na klatce pewnie z 5 ofert internetu po kablu. Kazdy, nawet najtańszy, będzie lepszy od mobilnego. *KAŻDY*. Nie męcz sie, tylko wydaj te 20-30zł miesięcznie. W okolicy widziałem gdzieś ofertę za 15zł, choć moze była lokalna...

Reply to
heby

W dniu 27.11.2021 o 21:22, robot pisze:

Jak wyjdziesz z bloku, to jesteś po tej samej stronie bloku co Twoje okna i balkon?

Zdarzają się takie przypadki.

Operator nie gwarantuje idealnego sygnału w każdym miejscu w kraju.

Reply to
yabba

in <news:61a2938b$0$529$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>

user robot pisze tak:

U mnie tak jest. Blok jest nowożytny. Stawiam taboret, na środku okna wycelowuje telefon w stację bazową, wtedy prędkość ujdzie.

Reply to
PiteR

W dniu 27.11.2021 o 21:22, robot pisze:

Może szum E-M. Próbowałeś przełączać kanały?

Reply to
Kaczin

W dniu 28.11.2021 o 01:22, Kaczin pisze:

Nie próbowałem. Jakie kanały? Gdzie tego szukać w telefonie? pozdro

Reply to
robot

W dniu 27.11.2021 o 21:28, Janusz pisze:

A właśnie co to anten. Mam jeszcze modem lte usb huawei. Są w nim wejścia na dwie anteny. Czy jest sens podłączać do tego jakieś pasywne anteny, z drutu, czy jakiekolwiek?

pozdro

Reply to
robot

W dniu 27.11.2021 o 21:38, yabba pisze:

Okna mam dwie przeciwległe strony. Wszędzie jest ten sam efekt, w mieszkaniu i na zewnątrz.

pozdro

Reply to
robot

W dniu 2021-11-28 o 02:19, robot pisze:

Trzeba sprawdzic. W moim huaweju podłącza się dedykowaną antenę zwartą dla składowej stałej i jest to sygnał, aby router rozłączył antenę wewnętrzną (napyloną na płytkę). pozdro

Reply to
A S

W dniu 27.11.2021 o 21:22, robot pisze:

Ewidentnie rogaty z rozszczepionym kopytem rozdaje karty, bo nic nie działa wg standardów. Np dlaczego słaby sygnał na balkonie skoro mocny na podwórzu.. Słaby sygnał a skoki prędkości to także różne pary skarpet.

Trudno coś doradzić, bo gdyby na balkonie był dobry sygnał a internet potrzebny do kilku urządzeń to za parę złotych można kupić modem i ruter a do tego zewnętrzna antenę, ew sam ruter gsm/lte z wyjściem na antenę zewnętrzną. Ale tej sytuacji to może być czysta strata kasy.

Operatory z reguły zawsze mówią że u nich wszystko wporzo..

Reply to
trybun

W dniu 27.11.2021 o 21:22, robot pisze:

Zainstaluj na smartfonie aplikację "Network Cell Info" (jest darmowa wersja). Na mapce zobaczysz gdzie znajduje się BTS z którym się łączysz (trzeba uważać bo program aproksymuje położenie niektórych i pokazuje błędne ich położenie nawet kilometr od rzeczywistego). Może tak być że BTS nie jest na kierunkach gdzie masz okna ale w kierunku któregoś z dwóch pozostałych boków bloku.

Reply to
AS

W sobotę, 27.11.2021 o 21:22, robot napisał:

Tak ma być, szczególnie w wielkiej płycie. Dlatego mapy zasięgu Playa, czy innego Oranżu, są dwu a nawet trzykolorowe: ciemny kolor - dobry zasięg wewnątrz i na zewnątrz budynków, jasny kolor - dobry zasięg na zewnątrz budynków, brak koloru - gówno a nie zasięg.

Reply to
Collie

Autor niech sobie odpali na oknie doniczkę Huawei B818 i telefonikiem przez wifi niech z doniczki odbiera sygnał i po sprawie. Dedykowane do mobilnego routery robią cuda tam gdzie sam telefonik dławi się.

jedrek

W dniu 28.11.2021 o 02:50, robot pisze:

Przecież napisałeś, że jak wyjdziesz z bloku to masz raczej normalnie.

Reply to
yabba

W dniu 29.11.2021 o 14:06, yabba pisze:

Miałem na myśli ten sam efekt w takim sensie że w mieszkaniu po wszystkich stronach słaby internet a po obu stronach bloku na zewnątrz dobry.

Reply to
robot

W dniu 03.12.2021 o 10:36, robot pisze:

Czwarte piętro to około 15 metrów nad terenem. Wygląda, że wiązka jest bardzo kierunkowa i skierowana w dół.

Reply to
yabba