Problem z oswietleniem w mieszkaniu

Witam.

Na poczatku przyznam sie, ze nie jestem specem w tej dziedzinie wiec bede wdzieczny za wszelkie porady. Sytuacja wyglada nastepujaco: Probuje podlaczyc w jednym pokoju (reszta juz jest) oswietlenie. Od licznika ida dwa przewody do miejsca gdzie znajduje sie wlacznik. Od wlacznika z koleii ida rowniez dwie zyly do zyrandola. We wlaczniku do jednej czesci podlaczam dwa przewody (od licznika i ten, ktory idzie dalej do oswietlenie) i analogicznie postepuje z druga para zyl. Dodam, ze jest to wlacznik na dwa obwody (ale na razie interesuje mnie wylacznie podlaczenie jednego obwodu). W chwili gdy zalaczam przelacznikiem wywala mi bezpieczniki i nie mam pojecia dlaczego.

Pomozcie!!!!! ;)

Reply to
siena

Zdaje się, że robisz modelowe zwarcie na linii oświetlenia :)

Podłącz niebieski przewód od tablicy bezpiecznikowej do niebieskiego do oprawy oświetleniowej (połącz je przez kostkę a nie skręcając lub innymi szatańskimi metodami). Przewody czarne wkręć w zaciski wyłącznika (jeśli to pojedynczy wyłącznik to obojętnie w które, byle w różne :) ).

Reply to
Bartosz Sarama

Dnia 14.05.2005 (sobota) o godz. 11:51, *Bartosz Sarama* namalowal(a):

Jesli dobrze rozumiem, to powinienem jeden przewod (pradowy) z licznika puscic przez wlacznik do zarowki (wlacznik bedzie puszczal lub nie), a drugi przewod zerowy (z pominieciem wlacznika) powinien isc od zarowki do licznika.

Jesli sie myle to mnie popraw. ;)

Reply to
siena

siena napisał(a):

Właśnie o to chodzi. Do dzieła :)

Reply to
Bartosz Sarama

Dnia 14.05.2005 (sobota) o godz. 12:03, *Bartosz Sarama* namalowal(a):

Wielkie dzieki. Wszystko gra i buczy. ;)

Reply to
siena

Uzytkownik "siena" snipped-for-privacy@USUN-TO.post.pl> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@40tude.net

Marek Dzwonnik