Problem reklam w TV

Nie cierpię Shołwiu. I tak zawsze sobie ręcznie nastawiam czas - zawsze daję pół godziny marginesu na koniec na ewentualne spóźnienia.

Ja się kiedyś na to naciąłem. Chciałem nagrać coś z DSF-u. Z przyzwyczajenia wpisałem start 5 minut przed czasem i włączyłem PDC i wideo w ogóle nie ruszyło, bo dostało inny znacznik czasu (tzn. ten właściwy - z czasem 5 minut dalej niż nastawiony), więc uznało, że to nie ten program. Przy programowaniu z VPS/PDC trzeba _DOKŁADNIE_ nastawiać godzinę rozpoczęcia i zakończenia. Można tymi cyferkami ShołWiu, ale można też "normalnie".

VPS/PDC ma sygnały "PAUSE" i "RESUME" które niby miały być do reklam, ale ZTCW ŻADNA telewizja na świecie ich nie nadaje. Tak więc producenci sprzedający magnetowidy z "Commercial Skip(tm)" robią ludzi trochę w balona.

Poza tym, nie rozumiem dlaczego niektórzy uważają, że ShołWiu jest niby łatwiejsze. Jak się wpisuje tych kilkanaście cyferek, to łatwiej się pomylić niż jak się wpisuje osobno datę i godziny. Inna sprawa, że ShołWiu jest chyba dla tych ludzi, którzy nie rozumieją, że kanały na magnetowidzie to co innego niż kanały na telewizorze i telewizor wcale nie jest magnetowidowi potrzebny do działania.

BTW. Jak jest w waszych VCR/DVD-R - czy macie kanały ustawione w tym samym porządku, co na telewizorze, czy na TV jest inaczej niż w VCR?

Ja nie mam bajerów typu follow-TV więc musiałbym ustawiać ręcznie, ale nigdy mi się nie chce, więc kanały na magnetowidzie mam w zupełnie różnym porządku w stosunku do telewizora.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Moze nie az tak zle ... tych reklam nie leci znow az tak duzo, leci nowa, naciskamy przycisk, a reszte uklad sprawdza z pamieci.

Czemu nie. placimy polowe kosztow, mamy polowe reklam :-) Dzieki reklamom TVP nadaje atrakcyjne a nie tylko ambitne programy :-)

Wpadłem na banalny pomysł: załóżmy że ograniczamy się do stacji które mają nieprzezroczyste, dosyś duże logo: fotodioda z soczewką wycelowana w ekran, w miejscu wyświetlania loga - wzmacniacz + dyskryminator okienkowy... i najlepsze: zabawa z regulacją ;)

Mirek.

Reply to
Mirek

Mirek napisał(a):

Sorki ze znow odpowiadam sam sobie. Serwer onetu doprowadza mnie do szału #$%^!#^!

Mirek.

Reply to
Mirek

Władysław Skoczylas napisał(a):

Miałem to w rękach (z ciekawości) i wątpię żeby wogóle sprawdzali czy jest prawidłowo naświetlone (pic na wodę) ale odrazu wpadłem na pomysł jak to trzeba zrobić - ngrywasz na magnetowid fragment z tym czymś na ekranie i naświetlasz do woli, a na kompie z kartą tv to już pestka ;)

A wracając do tego pomysłu to wcale nie musi być na ekranie - wystarczy z boku wycelowane w ekran albo wogóle gdzie indziej tylko dobry układ optyczny - ale pamiętajmy że to tylko test - dla prostoty można faktycznie przykleić na ekranie. Schemat mogę narysować - w razie czego będziemy poprawiać.

Mirek.

Reply to
Mirek

On Wed, 21 Dec 2005 20:01:30 +0100, Sylwester Łazar napisał:

Nie ma sprawy Panie Sylwestrze; Pański pomysł - choć jak rozumiem, podany w konwencji lekkiego żartu - jako jedyny ma szanse być odpornym na kontrposunięcia nadawców. Oparty jest bowiem na intelekcie ludzkim, któremu póki co żadna maszyna dorównać nie jest w stanie.

Nie podzielam tej opinii. Pomysły wykorzystujące "jingle" nadawane pomiędzy blokami reklamowymi, jak również oparte o fakt nadawania loga stacji, dają się dziecinnie łatwo rozbroić; wystarczy, że nadawca nie będzie emitował żadnych zajawek tylko bezpośrednio wstawiał reklamy, a logo może być przecież wyłączane o losowych porach na losowy dobrany przedział czasu.

Może ma Pan rację, choć jestem tu trochę sceptyczny. :-)

Nie rozumiem po co nadmiernie komplikować sprawę jakimiś bazami. Siła Pańskiej propozycji tkwi w "czynniku ludzkim" czyli tym, że programy byłyby śledzone w czasie rzeczywistym przez wybranych ludzi, którzy w odpowiednich momentach "naciskaliby za nas guzik", wzbogacając emisję o brakujący sygnał powiadomienia o reklamach. Sygnał, dodajmy, który powinien być nadawany przez telewizje ale nie jest, bo - jak to celnie ktoś tu ujął - nikt nie będzie sobie "strzelał w stopę". Taki system byłby odporny na próby obejścia, przy tym łatwo adaptowalny do zmian. Jestem ciekawy, jak nadawcy zareagowaliby na coś takiego - jedyne, co mi porzychodzi do głowy, to stosowanie reklamy podprogowej, która jednak (o ile się orientuję) jest zakazana przez prawo.

Wspominał Pan o perspektywie roku 2008; wypada mieć nadzieję, że dialup odejdzie już wtedy do lamusa. :-)

pozdrawiam, Janek

Reply to
Jan B.

nom napisał(a):

a czy zamiast logo i jego braku nie możnaby wykrywać tego przerywnika, który pojawia sie chyba w każdej reklamie(<reklama>..</reklama>).

Reply to
RamirezHL

Też o tym czytałem... Chyba w Bajtku, takim jeszcze na papierze toaletowym drukowanym :-)

Reply to
Verox

Wed, 21 Dec 2005 19:51:02 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Tomasz Wójtowicz snipped-for-privacy@no.addr.com> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nie trochę tylko całkowicie.

Dziwisz się ? Pełno jest takich ludzi. Podejrzewam zresztą że ten system wymyślono w USA ... wiadomo dlaczego ...

W większości tak. Ułatwia to zadanie jeżeli chce się coś szybko nagrać, bo przy pięćdziesięciukilku programach znalezienie na którym programie jest ustawiona dana stacja na magnetowidzie to niepotrzebna strata czasu, tym bardziej że mój magnetowid nie wstraja tak błyskawicznie jak telewizor - zmiana programu trwa gdzies tak z sekundę.

Uporządkuj. Wygodnie jest mieć ustawione tak samo.

Reply to
BLE_Maciek

Wed, 21 Dec 2005 21:27:20 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Mirek <i snipped-for-privacy@zaspamowany.adres wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

No tak, super, dobre do książki "24 proste układy"... ;-) Wolałbym jednak to jakimś prockiem pomęczyć ...

Reply to
BLE_Maciek