ile Wat ma grzałka ...

bo chyba mnie ktoś w konia robi ... mam grzalke i jest na niej napisane 220V 25W zmierzyłme rezystancje i wyszła ok 2k ohm... natomiast druga grzałka miała mieć 82W!! ale jej rezystancja to 5,5k ohma ...

albo ja długo nie spałem, albo mnie ktoś w knia robi ....

mozecie pomoc ...

Reply to
Konrad Rokicki

Konrad Rokicki napisał(a):

Opor na zimno moze byc mniejszy niz na goraco, natomiast fakt, ze dosc dziwne, ze cos co na zimno ma 5.5kohm oporu mialoby miec 82W.

Dla pewnosci najlepiej zmierzyc plynacy podczas pracy prad.

Reply to
Tomasz Pyra

Użytkownik "Konrad Rokicki" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:do73dq$2429$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

To jest opór grzałki (grzejnika) czy całego urządzenia z być może jakimś regulatorem. Zakładam że miernik jest dobry i użyty zgodnie z założeniami.

Władysław

mam swiadomość ze te wartosci mogą sie zmienać jak grzałka sie angrzeje, ale chyba nie az tak radykalnie, a jest to zwyakła grzałka akwariowa, bez zadnych regulatorów, termostatów ...

Reply to
Konrad Rokicki

Konrad Rokicki napisał(a):

Najprosciej bedzie jak zmierzysz prad plynacy przez grzalke amperomierzem w warunkach w ktorych bedzie pracowac - a wiec pewnie zanurzona w akwarium. Dowiesz sie wtedy ile faktycznie ma mocy w takich warunkach w jakich bedzie pracowac - bo pewnie to jest interesujacy parametr, a nie jakies skajne wartosci wymierzone w niewiadomo jakich warunkach.

Reply to
Tomasz Pyra

Konrad Rokicki snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Nie przejmuj się, ja też tak miałem, właśnie w akwariowych grzałkach, co innego na etykiecie, co innego na mierniku i to się zgadzało podczas próby grzania na sucho. Poza tym z grzałką 25 W wszystko się zgadza, a do 82 W wypada przecinek wstawić i też by się zgadzało. Może tam jest przeoczony, a sprzedawca nie ma pojęcia co sprzedaje.

Pzdr edgr

Reply to
edgr