Prêty ferromagnetyczne

spółka wchodząca w skład TPSA - TP Emitel. Chyba, że ostatnio coś się zmieniło. AFAIK do nich należy większość wież RTCN w Polsce.

Reply to
krychu (musk

I bardzo dobrze, po co utrzymywać kosztowną infrastrukturę, skoro zaledwie garstka ludzi słucha transmisji na tych zakresach?

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

Użytkownik "Piotr Wyderski" snipped-for-privacy@ii.uni.wroc.pl> napisał w wiadomości news:d76v1e$2pj$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

[...]

Bardzo proszę o podanie materiałów źródłowych, uzasadniających Twoją hm ... kontrowersyjną tezę.

Z poważaniem - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

Badania własne w gronie kilku znajomych. Pytanie brzmiało "Czy słuchasz radia na zakresie innym niż UKF FM?". Nikt nie odpowiedział twierdząco (choć padła też odpowiedź "Nie słucham radia").

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

zmień znajomych ;-) Badania przeprowadzone wśród kolegów z pracy (sztuk 6): wszyscy słuchają radia, jedna osoba słucha wyłącznie FM, 4 osoby słuchają fal średnich, 2 osoby słuchają DAB (ja i mój szef), 4 osoby słuchają fal krótkich. No i jedna osoba (czyli ja) na tych falach również nadaje.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Dziwni ci Niemcy :-)

Co ciekawego jest na AM zeby sluchac ?

A co tam leci oprócz zakłócen?

Krótkofalarstwo się nie liczy, mowa jest o zwykłych rozgłośniach. No chyba, że piracisz... ;-)

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

A dlaczego? Po prostu jeździmy po świecie i można posłuchać wiadomości z kraju i ze świata.

wiadomości, na przykład.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

wiadomości, na przykład.

nie piracę.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Ale w kraju to chyba na FM sluchacie ?

Wiadomosci sa na internecie, a w otoczeniu tylu komputerow AM nie dziala :-) No chyba ze jakis urlop na lodce.

Poza tym .. co ciekawego w tych wiadomosciach, to nie sa przeciez lata

80-te gdy czlowiek z Polski wyjezdzal i nie wiedzial do jakiej wroci i czy w ogole powinien wracac :-)

DAB w samochodzie, FM w domu. Tak raz na tydzień słucham sobie, czy jest coś ciekawego na krótkich, 2-3 razy w tygodniu słucham polskie radio.

też prawda, tylko lubię słuchać radia jak leżę w łóżku. A w hotelach, gdzie nocuję albo nie ma internetu, albo jest tak drogi, że strach się bać.

też fakt, ale jakoś lubię słuchać.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik "Piotr Wyderski" snipped-for-privacy@ii.uni.wroc.pl> napisał w wiadomości news:d775ji$7av$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Twoja wypowiedź brzmiała: [...] I bardzo dobrze, po co utrzymywać kosztowną infrastrukturę, skoro zaledwie garstka ludzi słucha transmisji na tych zakresach? [...]

Podaj, proszę jakieś sensowne argumenty, przemawiające za: a) "kosztownością" emisji AMowych na LW i MW, b) "garstką" słuchaczy. Bo jak na razie przedstawiłeś wypowiedzi jako żywo podpadające pod szablon "jedna pani drugiej pani" ... BTW - w obecnej sytuacji silny, kilkumegawatowy (EIRP) nadajnik LW aż się prosi o uruchomienie. Tudzież RCN Koszęcin z ich 800kW "średniakiem".

Z wyrazami poważania - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski

na średnich wcale nie ma tak dużo zakłóceń. Są natomiast na długich. Jak powiadam: u mnie na blokach niekiedy wcale nie można słuchać PRI 225kHz, dlatego prędzej zastanawiałbym się nad sensem tej właśnie emisji. Odnośnie tego, co można usłyszeć: ostatnio na CRI (na KF) dowiedziałem się o istnieniu polsko-chińskiej firmy zajmującej się tranzytem. Czy którakolwiek z polskich stacji UKF podała kiedyś taką informację?;)

Reply to
krychu (musk

Użytkownik "krychu (musk)" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d77vmd$nrl$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

[...]

Domniemuję, że emisji PR1 z RCN Konstantynów / Gąbin nie pamiętasz ? Wtedy nie tylko w RP, ale w całej Europie, w północnej Afryce i na Bliskim Wschodzie Wawa 1 była odbierana z palcem w d...e. Niestety, "prześwietne" towarzystwo "pań z magla" skutecznie udupiło ten stan rzeczy po wiadomej katastrofie. To, co teraz emituje OR1 to tylko cień dawnej potęgi ... :-(

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski