Prąd przemienny, niskie napięcie stabilizacja napi

Czy są jakieś niedrogie i proste w użyciu układy stabilizacji napięcia przemiennego? Wartość napięcia kilka woltów wielkość prądu dwa do pięciu miliamperów. Czy w dalszym ciągu układ z dwoma diodami Zemsta jest jak Lenin wiecznie żywy?

Reply to
Zenek Kapelinder

Wyprostuj i zasil generator sinusoidy o napięciu jakie potrzebujesz i wydajności prądowej.

Reply to
Irokez

Do czego chcesz tego użyć?

Reply to
LordBluzg®

piątek, 21 maja 2021 o 21:02:54 UTC+2 Irokez napisał(a):

Słownik poprawił zenera na zemstę. Może to Cię zmylilo i napisałeś jak to w sposób niepotrzebnie skomplikowany zrobić. Po co mam robić generator sinusoidy jak ta w gniazdku jest już zrobiona?

Reply to
Zenek Kapelinder

piątek, 21 maja 2021 o 21:21:15 UTC+2 LordBluzg® napisał(a):

Ma mieć dwa zastosowania. Pierwsze ważniejsze to samoczynne podlewanie duzej rośliny co się Adela nazywa . Drugie to twój lekarz mnie poprosił o rozwiązanie problemu robienia ci elektrowstrząsów z gniazdka przez żarówkę. Puszczają ci zwieracze i ma kiepskie warunki pracy.

Reply to
Zenek Kapelinder

Bo układ z dwoma diodami Zenera to żaden stabilizator. Jak zachowa się napięcie wyjściowe tego "stabilizatora" przy spadku napięcia wejściowego?

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Masz udar?

Reply to
sirapacz

sobota, 22 maja 2021 o 12:09:18 UTC+2 Paweł Pawłowicz napisał(a):

Trzeba zostawić rezerwę na spadek napięcia wejsciowego żeby diody miały co przyciąć z sinusoidy. Mnie nie jest potrzebna czysta sinusoida, może być okaleczona. Prąd musi być przemienny bo inaczej w żaden sposób nie da się zmierzyć oporności ziemi elektrodami w nią wbijanymi. Sądziłem że w XXI wieku można kupić scalaka który załatwi stabilizację napięcia przemiennego. Ale jak nikt nie widział ani słyszał o takim to zostanę przy diodach.

Reply to
Zenek Kapelinder

sobota, 22 maja 2021 o 13:37:18 UTC+2 sirapacz napisał(a):

Ja nie. A Ty?

Reply to
Zenek Kapelinder

A ja sadziłem że wystarczy zorientować się że lata 80 już się skończyły i teraz robi się to inaczej:

i bilion innych.

Wszyscy widzieli i słyszeli. Wystarczyło obserować ostatnie 20 lat rozwoju rynku.

Reply to
heby

Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s8aqde$1urp$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl...

Kto kogutek? Permanentny.

Tylko widziałeś w necie czy używasz. Dasz słowo że działa? Nie że wszyscy tylko że Ty.

Reply to
Zenek Kapelinder

skoro to nie udar to znaczy, że masz problem do zdiagnozowania. chłopak wyraził chęć pomocy a ty - jak to zwykle ty - zachowałeś się jak buc.

Reply to
sirapacz

sobota, 22 maja 2021 o 18:52:24 UTC+2 sirapacz napisał(a):

To on jest twoim chłopakiem? Pewno dlatego nie czytałeś co napisał.

Reply to
Zenek Kapelinder

snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

stabilizację napięcia przemiennego. Ale jak nikt nie widział ani słyszał o takim to zostanę przy diodach.

Stare rozwiązanie do stabilizacji napięcia:

Wilgotnościomierz? Pojemnościowo przy kilkuset kHz albo rezystancyjnie. Różne som koncepcje.

Mierniki różnistych sypkich produktów oparte są na pomiarze pojemności, natomiast jakie wilgotnościomierze drewna na pomiarze rezystancji, pewnie też AC.

Reply to
Astralny Rębajło

Tak. Wersja pojemnosciowa działa. Używałem przez 2 lata w ogródku, wygladała nieco inaczej, obecnie mojej nie widzę na ali, może chińczycy mają nowszy model.

Reply to
heby

Bardzo dziękuję zaraz klikam i kupuje na allegro bo tam też jest. Cały czas był w ziemi czy wtykales jak chciałeś zmierzyć. Napisałeś że używałeś, czyli już nie używasz. Popsuł się czy jakieś inne powody że nie używasz.

Reply to
Zenek Kapelinder

Zostało zalane przez mnie, w częsci elektronicznej, masą uszczelniającą. Już nie pamietam co to było, jakieś elastyczne, jak spieniona guma, do elektroniki. Pierwszy szybko skorodował, po kilku deszczach, w miejscach gdzie są elementy.

Drugi, po zalaniu, wytrzymał 2 lata, choć miał też zbudowany daszek.

Został rozjachany kosiarką przez nadgorliwego kierowcę. Po tych 2 latach dalej działał i reagował na wilgotność. Nie mam urządzenie pomiarowego pozwalajacego jednak sprawdzić na ile rozjachały mu się parametry i to, że działa, nic nie znaczy.

Po tym incydencie swierdziłem że psu na budę mi to potrzebne. Są gotowe systemy automatyki podlewające ogródki, rękodzieło to strata czasu. W efekcie nie używam tych systemów, bo za drogie. W drodze obserwacji stwierdzam, że podlewanie jak jest sucho wystarcza w zupełności. W przyszłości może zamontuje elektrozawór sterowany z automatyki domowej reagującej na brak opadów. Ale wątpie.

Reply to
heby

przeczytałem: pytał po co ci to, aby doradzić ci sensowne rozwiązanie. poza tym nie sil się - byle kto mnie nie obrazi

Reply to
sirapacz

sobota, 22 maja 2021 o 23:11:50 UTC+2 sirapacz napisał(a):

Szkoda mi czasu żeby cię obrażać.

Reply to
Zenek Kapelinder