potzrebuje szybkiej odpowiedzi ledy + zasilanie z samochodu

Chciałbym podłaczyć ledy pod zasilanie z samochodu (14 v przy ładowaniu) jak moge to zrobić.. np jedna dioda + opór (jaki) trzy diody (nie wiem czy w szereg czy równolegle) + opór (jaki) pięć diód (jak wyżej) + opór jaki?

--

Reply to
Butterfly

Dnia Thu, 6 Oct 2005 23:39:13 +0200, Butterfly napisał(a):

I kolejne.. Czy moge np połączyć 5 diód w szereg bez opornika? (oczywiście podłączone pod zasilanie z samochodu)

--

Reply to
Butterfly

Dnia Thu, 6 Oct 2005 23:44:19 +0200, Greg(G.Kasprowicz) napisał(a):

ALe jaki?

Gdzie szukać odpowiedzi... Podpiąłem cztery w szreeg ..i poszły z nich tzry do ... :-)

--

Reply to
Butterfly

Dnia Thu, 6 Oct 2005 23:55:51 +0200, Greg(G.Kasprowicz) napisał(a):

Czyli niejako tzreba dojść do tego empirycznie? Myslałem iż jest jakas regula (oprócz ohma).. taka ... wypraktykowana :-)

Toż to tzreba sie zaopatrzyć w ..maly woreczek oporków :-)

Reply to
Butterfly

Dnia Fri, 7 Oct 2005 00:14:00 +0200, Odi napisał(a):

dzięki... Pozdrawiam.. tylko czy znajdę teraz taki mały (gabarytowo)..potencjometr. Wszystko musi być .. malutkie...wiec i ten takowoż.

Reply to
Butterfly
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Dnia Fri, 7 Oct 2005 00:33:23 +0200, Greg(G.Kasprowicz) napisał(a):

Dziękuję wszystkim..

Reply to
Butterfly

Wszystkie twoje klopoty rozwiaze zrodlo pradowe

Reply to
PAndy

Dnia Fri, 7 Oct 2005 12:26:49 +0200, Plumpi napisał(a):

Dzięki chłopaki Na codzień interesuje sie czymś innym ale widzę ze tu są naprawde życzliwi ludzie... Az szkoda ze nie wszedzie...

I w takim razie ..zapytam o coś jeszcze ale to bedzie nowy wątek.. Dzięki

Reply to
Butterfly

Użytkownik Butterfly napisał:

Jest regula. Nazywa zie zrodlo pradowe. Od napieciowego rozni sie tym, ze utrzymuje na obciazeniu staly prad, niezaleznie od jego oporu, poki zrodlu zasilania napiecia starczy. Pogmeraj chocby za ukladem LM 317, znajdz datasheet i zaaplikuj go jako zrodlo pradowe. Nic nie musisz empirycznie - na wszystko sa wzory. Jak uzyjesz dobrego opornika w obwodzie wyjsciowym, to nic nie ma prawa splonac. Pzdr, POKREC.

Reply to
POKREC