Pomiar prądu w sieci

A.Grodecki <ag.usun snipped-for-privacy@modeltronik.com napisał(a):

Jestes na dobrej drodze do wynalezienia kola - to sie nazywa LEM i dodatkowym elementem jest hallotron w szczelinie rdzenia.

Blednie zakladasz, ze pracujemy z przebiegiem zawierajacym skladowa AC i to w dodatku o takiej amplitudzie, ze wyleza nieliniowosci rdzenia jak na tacy. A w takiej sytuacji to my nie pracujemy, bo rzadko mieszkanie ciagnie swoje dopuszczalne powiedzmy 25A, a znacznie czesciej ulamek tego. Patenty sie robi do pomiaru pradu DC przy pomocy przekladnika pradowego, ale to sie nie nadaje do true-RMS na akustycznych. Robi dwa kanaly - AC i DC, AC separuje kondziolem, DC indukcyjnoscia w szereg, na przekladnik DC dowija sie uzwojenie wzbudzenia i jedzie pod nasycenie. Uzwojenie kompensujace reguluje sie na minimum znieksztalcen skrosnych na pomocniczym uzwojeniu pomiarowym.

Jak trzeba ja mierzyc do czegos, to trzeba miec i sposoby... Marek.

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik Jerzy K napisał:

Bardzo mały, przecież na "pierwotnym" możesz miec jeden zwój albo kawałek.

To tak na szybko wymysliłem, nie wiem czy ktoś to stosuje:) Idea jest prosta - jeśli uzwojenie pierwotne powoduje podmagnesowanie to można zrobić uzwojenie wtórne, które będzie przemagnesowywac w drugą stronę. Pytanie tylko skąd wziąć wartosć prądu kompensującego... I tu cosik namieszałem :( Zaraz...

Trzeba wziąć 2 przekładniki, najlepiej takie same, przy czym jeden z dodatkowym uzwojeniem kompensującym. Sygnał na ich wyjściach bedzie taki sam, jeśli prąd kompensacji nie bedzie płynął. Jeśli wymusimy prad, transformatorek z ekstra uzwojeniem przesunie się na charakterystyce we właściwą (amplituda AC wzrośnie) lub niewłaściwą (zmaleje) stronę. Teraz trzeba wykombinowac jakąś prostą elektronikę, która wykorzystując sygnał odniesienia z wyjścia transformatora niekompensowanego, odpowiednio bedzie zmieniała prąd w tym dodatkowym uzwojeniu. Tu trzeba troszkę przysiąść fałdów... nie wygląda zbyt prosto, ale jaki efekt! :)

Ale czy warto się tym zajmować? Czy skłądowa stała może w tej sieci osiagac tak istotne wartości? Czy musi być mierzona? Odbiorniki "ekektroniczne" mają zazwyczaj na wejściu prostownik dwupołówkowy....

Reply to
A.Grodecki

A czort wie co robili, bylo dobrze, zmienili i bylo zle :-) Po co wykrecali wiecej niz jeden bezpiecznik (3f) nie mam pojecia....bo zakladam ze nie da sie spieprzyc polaczen przy ruszeniu tylko jednego bezpiecznika. Acha - bezpiecznik na szyne - nie wkrecany. ;-)

Nie, wczesniej bylo ok. Jest kilka maszyn zasilanych 3f, wiec bylo by _awaryjnie_ duzo wczesniej.

Hmm... wiesz, masz racje. Wszystkim sie zdarzaja pomylki. Wazne tylko zeby nie byly one niebezpieczne dla otoczenia. ;-) Oczywiscie elemeny sa male i dymu daja niewiele, odpryski tez slabo lataja, wiec jestesmy rozgrzeszeni z definicji ;-)

Milej nocki __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Dyrektor firmy w ktorej pracujemy moze miec inne zdanie :-)

Pracownik nie dochowal starannosci i kosci za 50 zl zepsul :-)

Oj, jak mi kiedyś elektrolit pier&%$ł to sie działo... Z tym "niewiele dymu" to bym polemizował.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Przerwanie "zera" ale tego na klatce schodowej w pionie 3-fazowym jest bardzo grozne, gdyz pomijając zagrozenie porazeniem w instalacji z zerowaniem, moze takze doprowadzic (w zaleznosci od niesymetrii obciazenia poszczegolnych faz) do pojawienia sie napiec znacznie przekraczajacych wartosc napiecia fazowego - w skrajnym przypadkow nawet pelnego miedzyfazowego (380V) przy skrajnej niesymetrii obciazenia.

Reply to
test

MSZ to zale¿y, gdzie ten bocznik wepnie. Je¶li np. w tablicy rozdzielczej w domu, w którym jest zerowanie, to po jakim¶ nieszczê¶ciu z bocznikiem odetnie sobie to zerowanie. Je¶li to bêdzie w urz±dzeniu - nie ma problemu.

Mój ty purrrysto ;-) A powa¿nie - tak, zero ochronne, mea maxima culpa.

Pozdrawiam

--
Marcin Stanisz

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"
Reply to
Marcin Stanisz

On Wed, 12 Jan 2005 10:20:31 +0100, Marcin Stanisz wrote: <ciach>

Przepraszam za mimowolne odgrzewanie starych wątków - z nieznanych mi bliżej przyczyn post się gdzieś ukrył i wyszedł z podziemia dziś dopiero.

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz