PIC17C756

Sorki jak to jest drugi raz, ale pierwszego posta nie widze...

Czy ktos uzywa PIC17C756?

Mam od pewnego czasu problem z programowaniem wersji OTP.

Reply to
jerry1111

Uzywam wylacznie PIC 16- i 18- z pamiecia flash . Kiedys w PIC12508A mialem problem z programatorem, ze po ustawieniu "code protect" zle dzialal procesor. Nie sprawdzales na wesji JW? Czy sie objawia problem?

radek

Uzytkownik "jerry1111" <stop_this_spam_jerry1111 snipped-for-privacy@remove.wp.pl>

napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Reply to
swiniaczek

Kupuje laske procesorow OTP. Polowa z nich nie jest 'blank'. A jak nie jest blank, to MPLAB nie zaprogramuje. Jak z 10x sprawdze procka czy jest blank, to... to w koncu jest :-) Ostatnio kumpel pojechal do Gammy i przewalil ze 200szt, zeby wybrac

  1. Bo bylo tak, ze z 2 lasek prockow tylko jeden byl czysty.

Wczesniej nie bylo tego problemu. Jako ze produkt, do ktorego ten proc idzie nie jest juz nowy, to nie bede za 1000 kupowac programatora - bo i tak niedlugo zrobie inna wersje produktu.

Aha - no i dowiedzialem sie ze Picstart Plus jest programatorem dodupnym, a nie dobrym. I wez tu plac za firmowe rzeczy :-)

Reply to
jerry1111

Uzytkownik "jerry1111" napisal:

Czytalem na forum (gdzies na Microchip'ie - niestety chwile temu) gdzie jakis czlowiek napisal ze produkuje cos na 16Cxxx. Pisal podobnie - nie mógl zaprogramowac 80-90% procesorów (nie pamietam czy to byly wersje OTP).

Pamietam wlasne zdziwienie kiedy jakis guru mu odpisal ze te procesory (cala ilus tam miesieczna produkcja Microchip'a) miala piny fabrycznie upaprane jakas srodkiem - po prostu kompletnie zaizolowane. Nie kontaktowaly z gniazdem programatora (który twierdzil ze nie sa 'blank'). Pomoglo mechaniczne czyszczenie wyprowadzen.

Twoje uP programujesz 'in system' czy w programatorze ?

HTH, RobertG.

Reply to
RobertG

W programatorze. Juz nawet szukalem w necie programatora do PIC17, ale sie nie udalo :-(

Reply to
jerry1111

U¿ytkownik "jerry1111" napisa³ ...

Jeszcze spróbuj zmierzyæ Vpp w programatorze - w pewnym momencie Microchip zmieni³ 'programming specifications' dla wszystkich swoich procesorów (obni¿yli w³a¶nie Vpp) - Zobacz po numerze seryjnym czy Twój programator trzeba przerobiæ (przez zmianê jednego rezystora).

BTW programatora PS+ to powiem szczerze przez chwilê narzeka³em ale przesta³em kiedy spróbowa³em tych wynalazków typu Willem, PicProg i wiele podobnych. Je¶li ju¿ nie profi programator to wolê PS+.

¬ród³em Twoich problemów mog± te¿ byæ (¿ywcem z mat. f-my Microchip):

Blank Check failed on a known blank midrange device

PICSTART Plus programmer operating system versions prior to v1.01.16 would erroneously program the first ID location upon the first access to the device after power-up. Version 1.01.00 did this sporadically, v1.01.06 did this consistently. Upgrade to the latest PICSTART Plus Programmer operating system version.

PIC16C73, PIC16C74: known blank part shows to be non-blank

When programming some PIC16C7X (PIC16C73, PIC16C74) devices, a known blank part will show to be not blank and will not program properly. The problem occurs because the rise time of VPP is too fast to properly set the part into programming mode. This occurs only on certain date codes of parts and only on non PIC16C7XA parts. Insert a 0.01 uF capacitor between VPP (Pin 1) and ground (Pin 8 ) of the socket before inserting part. This will slow the VPP rise time and allow the device to enter programming mode.

When reading a blank PIC16C55A or PIC16C57C, program memory values of 0xBFF are reported.

The oscillator circuit for these devices is different from that of previous devices, and can cause contention during the read operation. Use a stand-off socket with OSC2 (pin 26) clipped.

Szczególnie ten drugi problem z prêdko¶ci± narastania Vpp kojarzy siê z Twoim problem (choæ procesor nie ten).

HTH, RobertG.

Reply to
RobertG

Dzieki - w wolnej chwili popatrze. Na razie robie tak, ze jak procek nie jest blank - to go odkladam na kilka dni do szafy... czasami pomaga :-)

Reply to
jerry1111

Wiem - ale mi OTP sprawia problemy. No i prosba - pisz _pod_ cytatem, po wycieciu niepotrzebnych jego fragmentow.

Reply to
jerry1111

On Behalf Of jerry1111

No proszę, tyle się ludzie napluli na Atmela i wychwalali Małącipę. A tu okazuje się, że życie jednak nie jest różowe. ;-)

pzdr Artur

Reply to
ziel

:-)

Ale jak dziala, to dziala. I to dobrze. Ja podejrzewam ze cos z programatorem jest nie tak, bo opinia ludzi sprzedajacych ten programator jest... taka sama jak moja :-)

Reply to
jerry1111

Wlasnie dostalem informacje, ze LabTool programuje te PIC17 bez problemu. Znaczy nie te same, ale kupowane w tym samym sklepie - wiec podejrzewam ze u mnie bylyby problemy.

Reply to
jerry1111

Ale ponoc on juz wtedy byl porzadny :-)

On Behalf Of Mister

Niestety tu się kryje wyższość PICów, nad Atmelami. łatwiej podgrzać scalaka niż go schłodzić. ;-) Czego wymagają Atmele. Czasami. pzdr Artur PS No dobra, nigdy nie udało mi się reanimować Atmela przez schłodzenie. Albo je udupiałem na amen, albo się w końcu się okazywało, ze "fusy" źle programowałem.

Reply to
ziel

On Behalf Of Marcin

Dla mnie Jego opinia wystarcza za całą resztę ;-)

pzdr Artur PS ja się tylko przekomarzam. ;)

Reply to
ziel

On Behalf Of jerry1111

Iiii... Atmele też działaja, I to dobrze. Ja podejrzewam, że coś z użytkownikami jest nie tak. ;-)

pzdr Artur

Reply to
ziel

Przedstawiciel MikroCipa wyrazil swoje zdanie na temat PS+. Od tego momentu przestalem sie dziwic :-)

Reply to
jerry1111