PayPAss/PayWave jako zamek do drzwi

Chcialbym otwierac furtke przed domem zblizeniowa karta bankomatowa. Mozecie polecic jakies niedrogie uklady RFiD?

Chodzi mi o komplet (uklad + antene), do ktorego podlacze AVR'a-

- no chyba, ze wykonanie anteny do scalaka RFiD nie jest az tak trudne. Fajnie jakby taka zblizeniowka dzialala na jak najwieksza odleglosc.

Musi to być karta płatnicza, czy może być inna RFID?

Jeżeli inna, to za grosze kupisz karty i czytniki Unique, i w krótkim czasie będziesz miał gotowe rozwiązanie.

?string=czytnik+125khz&category=0&sg=0&order=p&change_view=1 Używałem takich kart i czytników i nie ma żadnych kruczków, to po prostu działa - masz od razu na porcie szeregowym 5-bajtowy kod karty.

Jeżeli koniecznie płatnicza (bo taką masz i nie chcesz nosić więcej kart), czy np. kartą miejską Mifare, to zainteresuj się technologią NFC, ale nie będzie to proste (chociaż wykonalne). Są do tego gotowe scalaki.

Są też czytniki bezprzewodowych kart płatniczych, podłączane do komputera. Masz czytnik kart stykowych i bezstykowych w jednym. Nie mam pojęcia, jak wygląda ich programowanie (używałem jedynie gotowych narzędzi), ale pewnie jest wykonalne. Możesz też iść na całość, kupić czytnik np. PP1000se ctls (albo inny, poszukaj pod nazwą ViVoPay i ViVoTech) i ustawić go w tryb auto-poll (domyślnie jest w trybie poll-on-demand). Ale nie wiem, czy znajdziesz jawną dokumentację do niego.

Sama komunikacja z kartą opiera się na tzw. APDU. To standard (ISO/IEC

7816-4), są w sieci wszystkie potrzebne dokumenty (biblią jeśli chodzi o komunikację z kartami płatniczymi jest EMV book, też dostępna jawnie w sieci). W rozwiązaniach płatniczych kartę identyfikuje (nie autoryzuje, bo to co innego) się po numerze PAN, PSN i dacie ważności (tagi 0x5A, 0x5F34, 0x5F24), dochodzą też inne rozwiązania, jak Dynamic Data Auth (żeby sprawdzić, czy karta nie jest podrobiona). Tobie wystarczy numer PAN.

Reasumując, idź w Unique - dużo prostsze :)

2-3 cm.
Reply to
Adam Wysocki

A nie prościej jakiś kontaktron wkomponowany w krawężnik i magnes neodymowy w bucie? Na użytek sąsiadów i dla szpanu możesz machać jakąkolwiek kartą w powietrzu, a nogą cichcem chyłkiem otwierać zamek ;P

L.

Reply to
Lisciasty

W dniu 27.09.2012 09:42, Q pisze:

chcesz sobie podłubać i sam poskładać klocki? czy może gotowiec by Cię zadowolił? Na rynku jest wiele terminali mifare(bo to ta technologia) służących do obsługi drzwi. Ino podłączyć dodać kartę i działa. Nie pieprzysz się z obudową, szczelnością itp. Jak byś chciał są też zamki na bloototha - rozpoznają telefon w pobliżu, albo odcisk palca.. Nie jest to nawet strasznie drogie.

Reply to
Albercik

"... Na rynku jest wiele terminali mifare(bo to ta technologia)..."

Nie dokladnie, Mifare korzysta z warstwy ISO14443-3 (Layer 3) a payPas / PayWave implementuje warstwe ISO14443-4 ( Layer 4) . Czytnik dedykowany do Mifare moze tylko obslugiwac komendy Mifare, ktore sa specyficzne dla np. biletow elektronicznych, ale nie pokrywaja sie z tam, jak mozna komunikowac sie z kartami platniczymi.

Marcin

Reply to
Marcin
Reply to
Grzegorz Niemirowski

Najprościej zaadoptować system antykradzieżowy ze sklepu. Duża odległość. A szansa że ktoś będzie miał ( o ile się samemu nie wygada) nie skasowaną nalepkę wynosi zero.

Reply to
kogutek44

A czytniki do platniczych drozsze ? W hurcie watpie.

P.S. Mam w notebooku della czytnik kart. A przynajmniej taki symbol na obudowie. Ktos wie co to za karty i jak sie do tego dobrac od strony programu ?

P.S. Powinno to chyba byc zabezpieczone jakims szyfrem zmiennym, bo inaczej latwo zasymulowac

Dnia Sat, 29 Sep 2012 12:31:58 +0200, J.F. napisał(a):

Czytnik kart chipowych czy RFID? Te pierwsze można wykorzystać np. do uwierzytelniania przy logowaniu do systemu. Opisywano to kiedyś w Chipie, z wykorzystaniem czytnika (składającego się tylko z podstawki/gniazda) podłączanego do płyty głównej posiadającej taką funkcję.

Reply to
badworm

Tego nie wiem, nie kupowałem. Na Unique robiłem gotowe rozwiązania od początku do końca, a w płatnościach zajmuję się tylko softem.

W płatnościach elektronicznych jest coś takiego. Karta ma klucz prywatny, terminal POS ma klucz publiczny. Terminal generuje liczbę losową i wysyła ją do karty. Potem wysyła polecenie INTERNAL AUTHENTICATE, które powoduje, że karta podpisuje wartość tej liczby i kilka innych tagów, związanych z transakcją. Terminal pobiera podpis, weryfikuje go kluczem publicznym, właściwym dla tej karty, i ustawia (a dokładniej - jeśli wszystko jest OK, to zeruje) odpowiednie bity w tzw. TVR (wartość TVR jest drukowana na paragonie, to 5 bajtów, są drukowane jako hex).

Pytanie przed kim autor chce się obronić - czy przed przypadkowym włamwywaczem, czy przed kimś, kto jest w stanie odczytać kod jego karty.

Tak mi przyszło do głowy - może dałoby się zrobić taką pastylkę, która po zbliżeniu do czytnika aktywowałaby keeloqa i wysyłała kod? A może takie (lub podobne) już są?

Reply to
Adam Wysocki

No, noś taką nalepkę i tłumacz sie przy każdej wizycie w supermarkecie...

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 27.09.2012 15:42, Marcin pisze:

Ale Pytającemu chodziło o otwieranie furtki za pomocą czegoś co już ma przy sobie, bez mnożenia kart(tak to zrozumiałem), no bo raczej chyba nie chce sobie obciążać karty przy każdym wejściu do domu:). Czytnik mifare w zupełności się do tego nada, potrafi odczytać nr seryjny karty, a ten już jest w dużym stopniu unikalny. Zresztą te najprostsze czytniki niewiele potrafią zrobić z kartą mifare.

Reply to
Albercik

Użytkownik Albercik napisał: [..]

A może i-button na 1-wire (nie ma to nic wspólnego z ogryzkiem jakby co), jest to to w formie breloczka do kluczy a nawet jako sygnet, jedynie nie spełnia wymogu działania na odległość bo trzeba przyłożyć.

Reply to
AlexY

Użytkownik "AlexY" snipped-for-privacy@irc.pl

Ale ma już w pęku kluczy czy musi dołożyć ? Bo ja musiałem na dwa podzielić by dało się normalnie nosić

Reply to
John Kołalsky

To noś nalepkę o innej częstotliwości rezonansowej. Wykorzystaj zasadę działania tamtego systemu.

Reply to
kogutek44

Użytkownik John Kołalsky napisał:

[..]

No to sygnet i przybicie żółwika do sensora.

Reply to
AlexY