Pasta termoprzewodzaca-niepalna

Poszukuje. Pasty do procesorow slicznie sie pala, a ja potrzebuje takiej ktora sie nie pali.

Znamionowa temperatura pracy okolo 220stC.

Oczywiscie przejrzalem juz sporo stron, ale albo, za niska temperatura pracy, albo temp. zaplonu 350stC, albo brak danych.

Potrzebne ilosci,... na poczatek okolo 3kg.

pzdr Artur

Reply to
ziel

On Behalf Of A.M.

Juz sprawdzalem. Zapala sie od zapalki i specjalnie nie ma ochoty zgasnac. Tlenek tytanu chyba nie wplynie na palnosc.

Dokladnie to potrzebuje tej pasty do wypelnienia stalowego puca z otworami na grzalki. Problem polega na tym, ze przy slabym odprowadzaniu ciepla z grzalki - lubia sie przepalac.

A moze sie zdarzyc, ze grzalka bedzie grzala az sie stopi. Np. na skutek jakiegos zwarcia.

pzdr Artur

Reply to
ziel

Powitanko,

Ooo, to widze, ze pracujemy nad czyms podobnym:-) Tez mam ten problem, tyle, ze cale urzadzenie musi byc miniaturowe. Czy dobrze rozumiem, ze chcesz zalac tym grzalki? W lazniach w laboratoriach chem. stosuje sie olej (zwykly samochodowy). Jak koniecznie chcesz zalewac, to niektore zywice termoutwardzalne wytrzymuja powyzej 200 oC. Jesli chesz tylko uszczelnic, to polecam Twojej uwadze silikon sprzedawany w sklepach moto. Ja mam troche czegos co w oryginale wytrzymuje 343 oC, a w polskim tlumaczeniu cudownie traci: 260 oC;-). Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

On Behalf Of Pawel "O'Pajak"

Coś innego :-) Średnica otworu około 10mm, a średnica grzałki 9,5mm. Wszystko ma swoje tolerancje i raz grzałki wchodzą na wcisk, a czasami jest luz. W wyższej temperaturze może sobie robić co chce, byle się nie paliła ;-). Dodatkowo, musi być możliwość wymiany grzałki, czyli żywice odpadają. Silikonów ze sklepów moto nie sprawdzałem. Ale chyba będę musiał. Chyba będę musiał przetestować wszystkie, przy których brak informacji na temat palności :-(.

pzdr Artur

Reply to
ziel
Reply to
Marek Dzwonnik
Reply to
Marek Dzwonnik

Powitanko,

To mnie bardzo interesuje. Skad masz takie grzalki? Ja narazie testuje w tej roli zapalniczki samochdowe (musi byc zasilanie 12 V).

Z tych wlasnie wzgledow nastawiam sie na nie zalewanie ich niczym stalym.

Narazie mam zla wiadomosc mokry pali sie i podtrzymuje plomien. Czekam az wyschnie i wtedy napisze jak suchy. Moze sie pala jakies lotne skladniki... Zaoszczedziles poki co 12 zl;-) Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Ale podgrzane aluminium swietnie sie pali i nie daje sie ugasic :-)

On Behalf Of Marek Dzwonnik

Jak diabli wezmą tyrystor na zwarcie, to grzałka może spokojnie nagrzać się do 600stC. Na marginesie chodzi właśnie o grzałki patronowe. ;-)

Zobaczę. Tylko żeby dało się po kilku miesiącach grzałkę wyjąć. :-)

pzdr Artur

Reply to
ziel

On Behalf Of Pawel "O'Pajak"

Jest w linku M.Dz.

Hmm...Też sprawdzałem tylko świeży, może jak wyschnie...

O jak fajnie! Masz u mnie pół litra ;-)

pzdr Artur

Reply to
ziel

On Behalf Of Marek Dzwonnik

Tylko testuj nad jakąś blachą. Bo jak się rozpali to skapują krople żywego ognia:-).

Czerwonego mam zamiar użyć do uszczelnienia.

pzdr Artur

Reply to
ziel

On Behalf Of Jd.

:-) Definicja nazwy - stalowy puc - by ziel : Jednolicie stalowa bryła o wymiarach 50x60x250mm, ważąca ładne parę kilo, wyposażona w otwory przelotowe wzdłuż dłuższej krawędzi. W szczególności ilość otworów przelotowych została konstrukcyjnie ograniczona do sztuk - 2. Ponadto puc wyposażony został w dodatkowy otwór. Tym razem nie przelotowy, w odróżnieniu od dwóch poprzednio wyspecyfikowanych. Cel jego istnienia utonął w pomrokach dziejów. Osobiście wykorzystuję go. Do utykania w nim termopary.

Kity mogą być za mało "ciekłe".

pzdr Artur

Reply to
ziel

Powitanko,

Jak zwykle <wazelinka> nieoceniony M.Dz. i Jego linkownia</wazelinka>:-) Zaraz pisze do tej firmy emaila.

Wlasnie sprawdzilem suchy - splonal:-( Dla mnie to tez zla wiesc:-(

:-) BTW jakas "libacja" grupowa p.m.e by sie przydala:-) Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak
Reply to
Marek Dzwonnik
Reply to
Marek Dzwonnik

On Behalf Of Pawel "O'Pajak"

Jak coś wykombinuję to dam znać.

Ale to trudna sprawa. Ostatnio Jerry przytargał pół litrową butelkę piwa z Borów Tucholskich. Mocne to piwo. Ma ze 40% jak nie więcej ;-) Teraz czekam,aż się znowu nawinie, żeby je wypić. ;-)

pzdr Artur

Reply to
ziel

On Behalf Of Marek Dzwonnik

SILH-T z TME. I różne do procków.

Wygląda, że testowałeś to co i ja. :-( A jest podana temperatura zapłonu :-(

Zaciekawiła mnie pasta WTP 1120. Nie rozumiem tylko tego, że pomimo przeznaczenia jej do grzałek patronowych, nie można jej używać do wypełnienia szczeliny. :-(

pzdr Artur

Reply to
ziel