[OT] Rozpoznawanie twarzy

Witam,

Czy ktoś zajmował się tematem maszynowego rozpoznawania twarzy z kamer monitoringu ?

Mam system złożony z 4 kamer HKVISION + nagrywarka HKVISION. Typowy monitoring.

Pytania:

  1. Czy kamery IP potrafią wysyłać obraz/stream do wiecej niż jednego odbiorcy ? Np do dwóch nagrywarek lub nagrywarki i systemu rozpoznawania twarzy jednocześnie ?

  1. Czy zna ktoś software które potrafi nie tylko rozpoznać twarz ale także rozróżniać ludzi ? Dowolny linuks , windows , cloud etc ?

Np Pojawia się w zasięgu kamery osoba o określonej twarzy i software wysyła jakiś event: maila , sms , etc

Mam oczywiście nagrania do nauki rozpoznawania osobnika. Typowy złodziej, pojawiający się 1 raz do roku cyklicznie. Mam nagrania , ale nie jestem w stanie go złapać za rękę.

Software dający znać jak się pojawi byłby idealny.

pozdrawiam

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

czwartek, 22 grudnia 2022 o 15:41:55 UTC+1 Adam Górski napisał(a):

A co kradnie? I ciekawe, gdzie kradnie przez resztę roku...

Reply to
Dawid Rutkowski

To zależy.

Ale to bez znaczenia.

Jesli kamera ma głupie ograniczenia to możesz sobie postawić serwer ffmpeg, który jest jedynym klientem jakiejś kamery, ale można pod niego podpiąc dowolną liczbe klientów. Bez rekompresji, więc bez straty.

Ale pytasz jako programista czy klient?

Jako programista, to jest dużo tutoriali z OpenCV które pozwalaja napisac nie tylko wykrywanie, ale i klasyfikację twarzy.

Tu jest to ogólnie omówione:

Jeśli szukasz gotowaca, to na przykład tak:

Zone minder potrafi dalej robić różne rzeczy, takie jak nagrać po rozpoznaniu, czy wysłać maila (zaznaczam, nie testowałem tego).

Oba rozwiązania wymagają dużej ilości pracy, bez gwarancji sukcesu, potrzebują mocy obliczeniowej, konsumują prąd.

To raczej oznacza masę fałszywych alarmów. Dla sportu można, praktyczność kiepska, przyjdzie w kapturze i pozamiatane.

Reply to
heby

Ok

Najchętniej jako klient. Jak będę musiał to jako programista również. Popatrzę.

Tak, to oczywiste. Gość jest na tyle bezczelny że przychodzi nawet z psem i nam cały parking podziemny przeszukuje.

Największa strata to jak drzwi zniszczy.

Pozdrawiam

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

W dniu 23.12.2022 o 12:19, Adam Górski pisze:

To ustaw ten kanał na nagrywanie ciągłe. Po zdarzeniu będziesz miał cały film.

BTW, prościej kupić rejestrator z funkcją twarzy. Nie są drogie obecnie a na pewno lepsze niż 5 lat temu.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Trywialna czujka ruchu, obok drzwi, nie załatwiłaby sprawy? Kupujesz taką "chumurową" i masz jakąs automatyzację (np. ze względu na porę albo obecność właściciela) z telefonu i powiadomienia.

Reply to
heby

czwartek, 22 grudnia 2022 o 08:41:55 UTC-6 Adam Górski napisał(a):

Nie ma szans. To ze masz pare klatek zlodzieja nie pomoze jakiejs AI/ML w jego rozpoznaniu. To nie dziala tak jak myslisz.

Najblizsze temu co chcesz jest maszynowe znajdowanie jakichkolwiek twarzy , wycinaniu ich i dodawaniu tagow z czasem, kamera, lokacja itp i wysylaniu gdzies zeby ktos sobie to przebral.

Nie znam systemu ktory po 30-300 podobnych do siebie klatkach znajdzie te twarz i nie zareaguje na zadna inna.

Mysle ze uzyskasz sporo lepszy efekt drukujac te facjate i wieszajac ja gdzies gdzie pracownicy moga sie z nia zaznajomic. Tu sie skonsultuj jak daleko mozesz to publikowac bo interpretacje rodo sa z dupy i do dupy i przecza sobie nawzajem.

Reply to
ptoki (ptoki

W dniu 23.12.2022 o 18:47, ptoki (ptoki) pisze: [...]

Dahua to robi od lat:)

Rejestrator to koszt ok 500zł

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 23.12.2022 o 12:25, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Mam nagrywanie ciągłe z 4 kamer. Nic mi nie daje analiza nagrań. Policji też nie. Złodziej był. Szukaj wiatru w polu. Jakiś 20 letni typ z okolicy.

Gdybym wiedział , że właśnie wszedł to by była inna rozmowa. Obywatelskie zatrzymanie.

Ponieważ to jest wspólnota mieszkaniowa ( budynek na 40 mieszkan ) , nie jest tak prosto "coś" zainstalować.

Mam dostęp przez net do kamer ( sieć lokalna ) i mogę prawdopodobnie dostarczyć ten obraz do dedykowanego PC , ale musi to działać równolegle z już zainstalowanym monitoringiem.

Mając obraz z kamer na PC potrzebuję tylko informacji - "JEST".

To OpenCV Face Recognition wygląda całkiem nieźle.

Jak z tym nie wyjdzie to pomyślę o czym innym.

Pozdrawiam

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

piątek, 23 grudnia 2022 o 12:31:15 UTC-6 LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

Jesli to dziala tak jak wykrywanie ruchu (czyli wykrywa go jak go nie ma albo nie wykrywa jak jest i to momo ustawienia stref) to ja dziekuje. Mialem do czynienia z takimi wynalazkami i starczy zalozyc inna czapke albo dac zarosnac brodzie i wykrywanie mozna se wsadzic w niepowiem co.

Ale moze sie watkotworcy nada. Ciekaw jestem wynikow w jego przypadku.

Reply to
ptoki (ptoki

ale psa znajdziesz. wychodzi codziennie conajmniej 2 razy. chyba ze facet mieszka 3km dalej... ale nie sądzę. Pytanie czy jak go ustalisz, czy to cokolwiek da.

ToMasz

Reply to
ToMasz

Psy lubia dlugie spacery. Poza tym psy czesto podobne.

Teoretycznie policja majac film z przestepstwa i bardziej konkretne namiary (mieszka na ulicy XXX nr NN), powinna sie zajac sprawą energiczniej.

J.F

W dniu 23.12.2022 o 21:34, Adam Górski pisze: [...]

Aaa, Ty chcesz go dopaść ręcznie :) IMHO, możesz ustalić kiedy łazi i go wyczekać na podglądzie live. Nie sadzę żeby miał duży rozstrzał w godzinach.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 25.12.2022 o 09:06, ptoki (ptoki) pisze:

Samo "hjuman detekted" już działa jak powinno, chyba że mówimy o setce osób na godzinę. Ja przynajmniej reaguję na takie alarmy i sobie sprawdzam, kto łazi a to już funkcja obecna w kamerach za 200zł. Nie mam dużej przepustowości łazików więc mogę.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Lata temu gdy byłem na jakimś szkoleniu przy Postępu (W-wa) Bosch to miał opanowane.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

niedziela, 25 grudnia 2022 o 09:22:00 UTC-6 LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

hjuman detekszyn rzeczywiscie nie jest malym osiagnieciem i moze byc ok dla systemow gdzie nie oczekujemy ludzi. Ale rozpoznanie tej konkretnej twarzy w masce i bez, w oklularach i masce, i czapce z maska to juz dobrze nie dziala. A przynajmniej nie w budzecie bloku. Nawet jakby miec tymczasowo jakas usluge cloudowa i feed z kamery slac do chmury.

Z intencji autora wyczytalem ze chce zlapac lolka na goracym uczynku i raczej nie chce latac do wejscia i mowic sasiadowi dzendobry za kazdym razem jak bedzie falsepositve albo siedziec non stop w poblizu monitora zeby obserwowac co tam monitoring zaswiecil.

Moze kiedys, moze jak sie osiagnie jakis konkretny przelom w rozpoznawaniu twarzy. Moze jak uzyja mapowania 3d i wzorcow twarzy opartych o proporcje. moze kiedys.

Reply to
ptoki (ptoki

W dniu 25.12.2022 o 16:17, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Problem jest taki, że on chodzi raz do roku.

Pozdrawiam

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

Tak. Powinna ... Tylko jakoś minęło pół roku od zgłoszenia i nawet kontaktu nie było.

Ustaliłem mniej więcej obszar. Rozmawiałem z weterynarzami na tym obszarze. Jest ich całych dwóch. Niestety mają po kilka tysięcy zwierząt pod kontrolą.

Tylko jakoś nie mogę typa spotkać.

Pozdrawiam

Adam Górski

Reply to
Adam Górski

W dniu 27.12.2022 o 21:19, Adam Górski pisze:

Hmm, skoro pozyskałeś tak szczegółową wiadomość i jeśli nie jest ona źródłem z podglądu, to może warto skorzystać ze źródła i niech zadzwoni/sms ten co go widział, żebyś mógł "wyskoczyć" i go dojebać, znaczy dokonać zatrzymania? :) Randomowo wychodzi lepiej niż alarm z kamery. OK, ma to swoje wady/niechęć/cokolwiek. Podpowiadam :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱