[OT] humor branżowy

Spotykają się dwaj przyjaciele.

- Ożeniłeś się? - pyta pierwszy.

- Nie, jeszcze nie. Szukam trzyfazowej żony.

- ???

- W kuchni - pani domu, w łóżku - kochanka, w gościach - piękność. Po kilku miesiącach spotykają się znowu: Pierwszy pyta:

- I co? Znalazłeś trójfazową kobitkę?

- Znalazłem, tylko ma przesunięcie w fazie. W kuchni - piękność, w łóżku - pani domu, w gościach - kochanka...

VSS

Reply to
VSS

VSS snipped-for-privacy@vss.pl napisał(a):

No to przepnij jej fazy :>

Reply to
gina.gina

Użytkownik "VSS" snipped-for-privacy@vss.pl napisał w wiadomości news:ein93r$7o5$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

bo to chyba blondi była, wiecie czym się rózni blondi od żarówki: żarówka ciągnie naPięcie a blondi naKolanach

Reply to
Kmail

Kmail <kmail@wpq_bez_q_.pl> pisze:

A jakie jest prawo Ohma gdy wkładasz rękę pod sukienkę? Napięcie rośnie, opór maleje.

Reply to
Patryk Sielski

A to autentyczna rozmowa zasłyszana na giełdzie elektronicznej w Krakowie: K - Klient; S - Sprzedawca

S: W czym mogę pomóc? K: Potrzebuję taki zasilacz do zegara... S: Mam różne, jaki pana konkretnie interesuje? K: Hmm, to znaczy? S: Ma Pan ten zasilacz przy sobie? K: Nie, ale mam przepisane parametry. S: To dobrze, proszę podać: K: 12V, 500mA S: Mam takie ale jest jeszcze jeden problem, jeden jest DC, na napięcie stałe a drugi AC - zmienne K: TO JAKA BĘDZIE CENA ZA TEN LEPSZY??

:-)

Reply to
Shreek

Shreek napisał(a):

Etam, nie każdy musi znać się na wszystkim. Mam kumpla elektronika (obecnie mgr inż. elektronik), który na chyba 3-4 roku studiów spalił mi multimetr, bo sprawdzał prąd bez obciążenia. Głupi nie jest, ale niestety praktyki miał zero :/

Pozdrawiam

Reply to
Michał Paskowski

Michał Paskowski schrieb:

no raczej mierzył prąd obciążając multimetrem ;-)

Różnie się zdarza, nawet praktykom. Np. mierzyłem napięcie wyjściowe pewnego ustrojstwa, które wymagało obciążenia opornikiem 100 ohmów. Wstawiłem opornik na klemy multimetra i pomierzyłem. Opornika nie wyjąłem, a godzinę później mierzyłem napięcie na falowniku do silnika. Niezły efekt świetlno-akustyczno-aromatyczny miałem.

Waldek

Reply to
Waldemar

Wstyd się przyznać, ale zrobiłem dokładnie to samo, tyle że nieco wcześniej, bo w wieku 10 lat - multimetrów wtedy nie było - wskazówka starego, niemieckiego amperomierza tablicowego owinęła się jak spirala wokół ogranicznika. Rozebrałem, odkręciłem ją stamtąd i amperomierz działał dalej, tylko nie wiem co zostało z jego klasy (na szczęście wtedy jeszcze nie słyszałem o klasie). W tym samym okresie podłączyłem bezpośrednio do sieci znalezioną neonówkę - zrobiło się baaaaardzo jasno, dostałem szkłem po oczach. W ręce został mi cokół, a na ścianie wielka, czarna plama (i oczywiście czerwone pasy na tyłku po powrocie ojca - cóż, recydywa).

Pozdrawiam

Reply to
dziadek Ben

Użytkownik "dziadek Ben" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:eioc3l$pe8$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ja w tym wieku nawinąłem transformator - pierwotne 7 zwoi, wtórne 1 i włączyłem do gniazdka - woltomierz na wtórnym pokazał 0 a lodówka się rozmroziła. Pewnie już się tym tu kiedyś chwaliłem. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Piotr Gałka" snipped-for-privacy@CUTTHISmicromade.pl napisał w wiadomości news:455052b9$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

ja w tym wieku zastanawailem sie czy kondensator moze przechowywac napięcie zmienne ;-) wiec zeby go naładowac, podlaczylem go do gniazdka, i o dziwo, bezpieczniki przezyły (kond nie)

Reply to
nuclear

nuclear snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> pisze:

Mnie-nie wiedzieć czemu-skojarzyły się dwie końcówki do ubijania piany do miksera z dwoma otworkami w gniazdku. Średnica podobna, w mikserze też takie same otworki....

Reply to
Patryk Sielski

Dnia Tue, 7 Nov 2006 10:54:48 +0100, nuclear napisał(a):

A my (już po przetestowaniu, które kondensatory się nadają) wkładaliśmy do kontaktu, a następnie dotykaliśmy do aluminiowej półki na kredę pod tablicą. Piękna iskra była i puknięcie, a jak dziewczyny piszczały :)

Standardowe zastrzeżenie: niech żadne małolaty czytające grupę tego broń Boże nie próbują...

Pozdrawiam Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Użytkownik "dziadek Ben" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:eioc3l$pe8$ snipped-for-privacy@news.onet.pl... i

Tatuś sadysta ? Dziś obrońcy moralności wsadziliby tatusia na 25 lat do kicia

Reply to
wrr

Ja w podstawówce wynalazłem transformator bezrdzeniowy do zasilacza. Na biegu jałowym miał "trochę" strat:)

Reply to
point

Ilu trzeba informatyków żeby wkręcić żarówkę?

Żadnego, to problem sprzętowy.

Reply to
point

Tego "sadyzmu" nie miałem mu za złe ani wtedy, ani nigdy, a teraz jestem mu wręcz wdzięczny, bo gdyby nie to, to pewnie ja bym był w kiciu więcej, niż na wolności.

Reply to
dziadek Ben

Patryk Sielski napisał(a):

A prawo ohma dla elementow nieliniowych: Powyzej kolana napiecie rosnie, a opor maleje...

Reply to
BartekK

Ciiiho, bo jeszcze przeczyta to jakiś nowoczesny psycholog i ci wmówi, że odreagowujesz swoje frustracje i kompleks niższości wywołany biciemw dzieciństwie....

Reply to
william

point napisał(a):

Teraz moja wersja: Wystarczy jeden - poradzi sobie: Napisze przez gg do sąsiada, żeby mu przyszedł wykręcić, odpisze oznaczenie i wpisze na google, zamówi przez internet nową żarówkę, wyśle maila do kumpla żeby mu przyszedł zainstalować, starą żarówkę wystawi na allegro jako "nie sprawdzoną".

Mirek.

Reply to
Mirek