OrCad Capture 9

Pszemol napisal(a):

Wada ZIPa jest niedzielenie plikow na mniejsze.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Pszemol napisal(a):

Skup sie i przypomnij sobie czym jest dryf tematyczny na njusach. Przeciez pierwszy rok nie piszesz.

Prawde powiedziawsz, to rowniez bym nie ryzykowal wysylania komus plikow w formacie RAR. Wlasnie by uniknac potencjalnych problemow. Moje bekapy robie w formacie ZIP. RARem co prawda ;--).

Reply to
Marcin E. Hamerla

:-) To byl pierwszy odruch... ale to po prostu nie dziala i tyle. Trudno - patrze jak polowa nowego Poloneza kurzy sie na szafie :-) Aha - dokumentacja w IARze jest zajebista. Pamietasz ksiazki Bieleckiego o Turbo Pascalu? To bylo tlumaczenie helpa. W IARze jest jeszcze gorzej...

Reply to
jerry1111

Teraz napisalem 'z rozpedu' - bez zastanawiania sie nad skladnia. Potem, zeby skonczyc program to musialem popisac makra w asemblerze do odczytu/zapisu pamieci dla adresow wiekszych od 0xffff.

Reply to
jerry1111

I 'byc moze' olewaja zgloszenia z Niemiec i z Wloch? Pszemol - dala dupy ta hamerykanska/szwedzka/whatever firma i po prostu przyznaj sie do tego... i ich nie bron.

Ja nie bede uzywac ZIPa tylko dlatego, ze jakis inny Bill Gates wymysla sobie standardy podobne do Windows. Poszlo potem rozpakowane A w nastepnych postach chlopaki nauczyli sie czytac RARa :-)

Reply to
jerry1111

NIGDZIE na papierze nie ma napisanego takiego obowiazku. To jest tylko i wylacznie dobra wola firmy. Wiec nie wprowadzaj w blad innych.

Dodupne takie standardy. To juz w Polsce lepiej - w pewnym programie byl blad. Blad bardzo trudny do ujawnienia. Skonczylo sie tak, ze programista przyjechal na 3 dni i po prostu czekal na wystapienie bledu. No, ale przeciez amerykanie wiedza najlepiej, ze ICH produkty sa bez bledow :-)

Ale jak nie dzialaja hamulce, to nawet 6 letnie samochody sa w serwisie za darmo poprawiane. Jesli to wada fabryczna.

Reply to
jerry1111

On Wed, 21 Jan 2004 01:47:52 -0600, "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com wrote: [.....]

Np. moją byłą firmę.

Zgadza się, ale łatwo wyobrazić sobie taką sytuację że ilość napływających danych ma większą dynamike niż wzrost pojemności/spadek cen dysków. Ja znam taką sytuację z autopsji. Poza tym pozostaje jeszcze sprawa backupów i to takich, że dane są trzymane "po wsze czasy" a nie kasowane po roku czy dwóch.

W przypadku danych mojej byłej firmy RAR jest o mniej więcej 100 (sto) procent lepszy - z 200MB zestawu danych robi paczkę około

5-6MiB, a WinZip w okolicach 10MiB. A na rok przed moim odejściem format danych się zmienił i teraz operuje się tam na paczkach rzędu 900-1000MiB. Poza tym takie skompresowane paczki ściąga się/wysyła od/do klienta a instalator który jest u klienta nie wozi ze sobą w walizce łącza stałego tylko ma notebooka z pcimcią ISDN. Więc taką paczkę spakowaną RAR-em ściągasz/wysyłasz dwukrotnie szybciej i taniej niż paczkę zrobioną WinZipem.

Jest mało popularny. Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby oświecić trochę ludzi.

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

J.F. napisal(a):

Wole RARa. Ten sam EXE dziala i w okienku i z command line. Co mi sie przydalo w moich skryptach do bekapowania ;--).

Reply to
Marcin E. Hamerla

P.S. Polecam info-zip. Taki free [un]zip z interfejsem command line, ale juz pod winblows.

Jan Dubiec napisal(a):

Co ciekawe, w odroznieniu od innych znanych mi pakowarek, RAR nie padl, ma sie bardzo dobrze i jest dalej rozwijany. Ja uzywalem RARa z

10 lat temu, czyli w czasach dyskietkowych, potem odszedlem na rzecz (Win)Zipa, a rok czy dwa temu wrocilem do RARa.
Reply to
Marcin E. Hamerla

Tzn cos mi sie kojarzy ze kompilator w ktorym int jest domyslnie

16-bit mial chyba prawo potraktowac 123456 jako stala calkowita 16-bit .. czyli -7616

W teorii, ale jakos trzeba czasem wskazniki zainicjowac :-)

A nawet MS-DOS. Ale jesli ten kompilator ma 16 i 32 bitowe wskazniki, to jakos sie chyba odroznia.

A ja bym nie zapominal - teraz bedzie klopot jak odroznic wskazniki 32 od 64-bit :-)

Ja juz zapomnialem :-)

No moze i jest, ale na tucowsie jest z pol setki lepszych programow, trudno kupic wszystkie :-)

Cos mi sie kojarzy ze jeszcze short int ma byc 16 ..

No, programistow tez dotycza ogolne przepisy i moze sie okazac ze jednak kompilator ma byc sprawny lub zwrot gotowki ..

Ile kosztowal program ? Bo 3 dni to jakies 2k$, wiec sam rozumiesz ze taniej klientowi oddac te 499$ .. i nawet program zostawic, moze kiedys sam trafi jak powtorzyc ten blad :-)