ładowanie AAA ?

witam mam ładowarkę Vivanco przeznaczoną do ładowania aku AA, zarówno Ni-Cd jak i Ni-MH ładowarka ta nie jest przystosowana do ładowania akumulatorków AAA , a muszę takowe naładować - czy mogę poprostu włożyć tam odpowiednie blaszki dystansowe, które umozliwią naładowanie akumulatorków AAA ? czy muszę użyć ładowarki przeznaczonej do ładowania AAA ? jeszcze jedno pytanie ta ładowarka ma oznaczenie DeltaV - czyli jak dobrze rozumiem sama dobiera prąd ładowania ? i pojemność ładowanych aku nie ma znaczenia? - oryginalne ogniwa maja pojemnośc 2500, te AAA które chcę ładować mają 550 - nie ulegną przeładowaniu ?

bardzo byłbym wdzięczny za pomoc

pozdrawiam

Reply to
przempo

ja uzywalem, i naladowal sie, jednakze aku ladowany jest zbyt duzym pradem

nie, ladowarka wykrywa koniec ladowania ,wtedy napiecie na aku spada delikatnie, stad oznaczenie deltaV/delta t

przeladowaniu nie, bo ladowarka wykryje koniec, ale nie jest to zdrowe

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik "Greg(G.Kasprowicz)" snipped-for-privacy@CERN.CH napisał w wiadomości news:e6bga4$rsj$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Oj wykryje, szczególnie jak akumulator 0,55Ah eksploduje przy prądzie 2,5A ;) Takie ładowanie może to być niebezpieczne dla akumulatora, ładowarki i otoczenia - wszystko zależy od ładowarki.

Pozdrawiam FJ

Reply to
Filip J

Filip J waląc jednym palcem w klawiature napisał/a

kurde troche mnie nastraszyliście :D

no to jeszcze zapodam oznaczenia z ładowarki:

Rating: Sec: 2.8V/5,6 --- 800mA 4.48VA

czyli co prąd ładowania 800mA ? - to może jednak się nada ???

Reply to
przempo

bylo od razu tak.. nie wkladaj tego AKU, faktycznie moze go uszkodzic przy pradzie rzedu 1.5C ew zdobadz pojemniejsze ogniwa, lub prosciej - kup odpowiednia ladowarke, tanie sa na allegro..

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Greg(G.Kasprowicz) waląc jednym palcem w klawiature napisał/a

no własnie przeglądam :-) tyle, że jest koszmarny wybór :( za dużo tego :) w sumie chciałbym ładowarkę uniwersalną, w której mogłbym naładować i AA o pojemności 2500 jak i te moje nieszczęsna AAA 550 - nie wiem na co sie zdecydować :(

ps. dziekuję za pomoc

Reply to
przempo