[NTG], ale po?mia? si? mo?na z Disco Very Kana?

O srubach do drewna nie slyszalem, ale Ty wkretow M3 czy M4 nie uzywales ?

W polskim sie sprzeczal nie bede, trzeba zaczac od tradycyjnego "a kto pyta", natomiast spojrzcie na angielski

is no universally accepted distinction between a screw and a bolt Machinery's Handbook describes the distinction as follows: A bolt is an externally threaded fastener designed for insertion through holes in assembled parts, and is normally intended to be tightened or released by torquing a nut. A screw is an externally threaded fastener capable of being inserted into holes in assembled parts, of mating with a preformed internal thread or forming its own thread, and of being tightened or released by torquing the head.

Czyli screw (wkret ?) krecimy, a na bolt (sruba ?) nakrecamy.

Aczkolwiek w tym kontekscie sruby to jednoznacznie sa tylko "zamkowe"...

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w wiadomości news:561575e8$0$611$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

O, to moja pani od fizyki z podstawówki musiała być stamtąd, też tak pisała...

Reply to
ACMM-033

Użytkownik Atlantis napisał:

Przecież napisałem, że kupują część programów od Discovery. Dzięki Fokus TV możesz je oglądać za darmo. Że nie wszystkie są dobre? Nic na to nie poradzę. Swoją misyjność publiczna TV realizuje transmitując np. obrady sejmu i mecze piłkarskie. No i jeszcze filmów nie przerywa reklamami. Za to płacisz abonament. Już nie wspomnę o gigantycznym zatrudnieniu w porównaniu do Polsatu, czy TVN.

Reply to
Maciek

On 2015-10-07 12:43, ACMM-033 wrote: [...]

9 maja 2014, AFAIR Castorama na Popularnej w Wa-wie:
:-D A najlepsze jest to, że trochę wyżej to słówko jest napisane poprawnie na etykiecie butelki. :-D
Reply to
JDX

Totalnie sie nie zgadzam z analogia. W przypadku opon to pasuje ewentualnie stwierdzenie, że trzeba powiedzieć powietrze zamiast mieszanina gazów.

W dla wiekszosci środowisk technicznych napiecie jest stale lub zmienne. Podtypy typu "przemiennne" sa wynalazkiem i domena elektryków, którzy nawet kable mają dziwacznie oznakowone.

Pozdrawiam

Marek

Reply to
Marek Borowski
[...]

W dziwnych środowiskach się obracasz...

Poza tym "przemienne" nie mówi, że sinusoidalnie zmienne. Ale elektrycy to dziwny narodek, chyba tylko u nas się rozróżnia kable od przewodów, a i tak geniusze w hurtowniach piszą "kabel ziemny". :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Jak już się pytamy, to ja jeszcze poproszę o wyjaśnienie "czasokresów", którymi jest najeżone piśmiennictwo elektryczne. Chodzi o "kresy czasu"? Transcendencją wieje, jak się to czyta...

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Kszan byłby świetnym dodatkiem do "gularzu" (stołówka UWr przy Dwudziestolatce). Podany z "ryżem parabolicznym" -- delicja. Tak mi się bynajmniej wydaje.

Pozdrawiam, Piotr!

Reply to
Piotr Wyderski

Użytkownik Piotr Wyderski napisał:

No dobrze - czym się różni kabel od przewodu? Poważnie pytam, bo nikt nigdy mi tego nie potrafił precyzyjnie określić. Ostatnie próby definiowania zakończyły się ustaleniem, że energetyczne to są kable a domowe to przewody, więc "kabel ziemny" byłby prawidłowy. Co gorsza w pewnej książce spotkałem się z określeniem "przewody kabelkowe", użytym do zwykłych YDY, jakimi prowadzi się instalacje w ścianach.

Reply to
Maciek

Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:561d1219$0$686$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... Użytkownik Piotr Wyderski napisał:

Ja tam cos lekko pamietam, ze kabel to "urzadzenie energetyczne ...." :-)

Kabel chyba moze byc wieloprzewodowy (ale czy jedno- ?), no i ziemny chyba jak najbardziej tak.

Ale czy dziwny narodek ? Kazdy ma swoich profesorow w zawodowkach ... kto tu pisal ze majster po pysku lal, jak sie otwor dziura nazwalo ...

predkosc vs szybkosc, winda vs dzwig, itp ...

Znana mi definicja mówi, że kabel to przewód konstrukcyjnie przystosowany do bezpośredniego układania w ziemi. Stąd właśnie śmieszy mnie wspomniany "kabel ziemny". Ale zdolności normotwórczych nie mam, więc uznaj to za jedną z opinii. :-)

A co wówczas z "przewodami szynowymi" w stacjach transformatorowych? :-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Pan J.F. napisał:

Narodek jak narodek. Poeta ujął to w słowach "za twoim przewodem złączym się z narodem". O kablu nie wspomniał.

Jarek

Ale w narodzie coraz więcej kabli ;)

Reply to
Czarek Grądys

On 2015-10-09 13:59, JDX wrote: (ciap)

O kórfa!

Włodek

Am 06.10.2015 um 01:36 schrieb snipped-for-privacy@gmail.com:

Wersja niemiecka jest też do pupy. Zresztą czasem nadają u nas wersje dwujęzyczne i jak przełączam na wersję oryginalną to też są takie bambole, że aż brzuch ze śmiechu boli.

  1. Reportaż z fabryki samochodów. Coś dłubałem przy kompie, telewizor grał w tle. Cały czas słyszałem coś o dżessi. Chodziło o chasis.
  2. tłumaczenie 'to control' jako kontrola.
  3. technika i technologia pieprzy się już w normalnej mowie, ale DVC jest w te klocki też dobry.
  4. Przeliczanie stopni F na C: czasem po prostu tylko jednostki zmieniają.
  5. J.W. z milami, stopami i yardami

Ostatnio oglądam Man vs Viral. Już w wersji oryginalnej są niesamowite błędy merytoryczne. A "idioci z ulicy" jakieś ochy i achy do niebios kierują. Tych chyba z łapanki biorą. Dowód na to, że też brytyjczycy mogą być idiotami i zarabiać pieniądze.

Ale fajny program na dobranoc.

Waldek

Reply to
Waldemar

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com... Z tym "pośmianiem" to trochę tak na wyrost, bo nie ma nic "do śmiacia". Byłem w zeszłym tygodniu u Rodziców i z ciekawości wyklikałem pilotem Disco-Very. Odmian tych "disco" jest trochę. Natywne, znaczy się zwykłe gdzie pokazują jak np. kilku facetów zbiera ze śmieciowiska śmieci i robi z tego... w zasadzie wszystko co nadaje się na wy..rdolenie tego zaś na śmietnik.

ŁOłł !! Mamy jeszcze Science Disco Very Channel!! Hmmm, by się wydawało kanał popularnonaukowy, powinno być ciekawe.. Nic bardziej złudnego !!

W zeszłym tygodniu zawijali o konstrukcji A380. Temat cholernie ciekawy!!

I nagle słyszę o "WingLED'ach". Wiem co to są (ale to do Pani Nędzy są Winglets a nie LED'y), wiem jak ma to wpływ na aerodynamikę, i ostatecznie wiem, że są to skrzydełka/skrzydliki ( po angolsku WINGLETS ).

Czyżbym się przesłyszał? Z uwagą słucham lektora dalej.. Niestety Nie, nie przesłyszałem się :(( Lektor dalej p...li głośno i wyraźnie o Wing-LED'ach..

W innym programie Disco-Very też fandzolili o pewnej lotniczej katastrofie. Katastrofa była spowodowana błędnym odczytem. Czego? Altimetra, w/g Disco - Very. Nawet nie chcę myśleć jakby geniusze z tej stacji przetłumaczyli (w kontekście awiacji) "Rotate".

Czyż do Pani Nędzy nie stać ich na autoryzowanie tłumaczeń przez byle absolwenta Wyższej Szkoły Zawodowej? Biorąc tanich durni za tłumaczy, przerywając program co chwila reklamą podpasek i biorąc od abonamentów kasiorę abonencką robią se z owych jaja.

Ja tego nie mam, miał nie będę, zwracam ino uwagę. Nie moje siano, róbta co chceta, ino nie marudzić że Was rzydy okradają.

Zrezygnować z CNN,BBC, Disco-wuj wie co, itp... !!

Szacun, że udało Ci się obejrzeć kawałek zwykłego programu. Ja zwykle trafiam na reklamy, zajawki następnych programów albo autopromocję.

Reply to
yabba

W dniu czwartek, 15 października 2015 11:22:17 UTC+2 użytkownik Waldemar napisał:

Jeszcze nie spotkałem się z tymi, żeby ktoś powiedział 'szasi' albo 'czasi' w telewizorze:)

W innym amerykańskim programie (o gotowaniu) amerykańscy kucharze nie mogli sobie poradzić z przepisem podanym przez brytyjskiego szefa kuchni, bo było tam "550 g mąki", a oni nawet nie wiedzieli, czego to jest jednostka. A tych problemów z przeliczaniem absolutnie nie jestem w stanie zrozumieć, żyjemy w czasach, kiedy wpisuję do google "5 yards", a on mi wyrzuca na górze strony "4.572 meters".

Pozdrawiam,

Reply to
kropelka

Dnia Sat, 17 Oct 2015 06:13:46 -0700 (PDT), snipped-for-privacy@gmail.com

a jak wpiszesz 550 g, to co wyrzuca ?

Siakieś anaboliki wyrzuca... Ale jak wpiszesz 454 g to też niewiele mądrego się dowiesz...