obciazalnosc pradowa cat5e

current per conductor: 0.577 A

Mam niestety POE na 12V a jedna kamera potrafi w nocy pobierać te 7W... W tej chwili mam maks. obciążenie w granicach 10-12W więc ca 2x więcej niż ww. limit. Pytanie, jaki ten limit ma margines? Planuję sprawdzić prostą kamerą termowizyjną czy te kable odstają jakoś mocnie od otoczenia, ale może ktoś takie coś przerabiał?

Reply to
Marcin Debowski

a mogę Twoje pytanie przerobić z języka informatyka, na język elektryków? Myślę że nie będziesz miał nic przeciwko: Czy mogę drutami o przekroju takim a takim, i długości takiej a takiej, przy napięciu 12 v przesłać 12 wat mocy? Odpowiedź: możesz, ale korzystając z zasobów internetu, sprawdź jaki będziesz miał spadek napięcia. Z praktyki. lata temu sprawdzałem ile kosztuje sprzęt PoE, i wyszło mi że cena samych adapterów, jest taka jak cena dodatkowego kabla. mam 9 kamer, z czego 8 leci z tego samego zasilacza co rejestrator. jako kabla zasilającego użyłem... takich samych drutów jak są w skrętce, w kablu lan. Najdalsza kamera ma 16 metrów kabla, wszystko działa jak należy. jak chesz to Ci sprawdzę jaki jest spadek napięcia, tyle że raczej nic Ci to nie da, bo nie wymuszę 15stu wat, bo pobór prądu moich kamer był w okolicy 0.5 ampera.

ToMasz

Reply to
ToMasz

To jest dłuższa historia, ale sprowadza się do tego, że nie mam jak puścić drugiego kabla. Póki miałem analogowe cctv to szło jak u Ciebie - zasilanie szło zdublowanymi kablami - 2x 5e było na zasilanie + AV dla paru kamer. Potem nastąpiła modernizacja do tcp/ip ale też doszedł dodatkowy kabel. Mówisz, że to bardziej spadek napięcia niż jakieś grzanie? Chodzi mi to w tej chwili wszystko jakby ok. Napięć nie mierzyłem.

Reply to
Marcin Debowski

Jakoś nie przypominam sobie, aby PoE było na 12V. Z reguły jest to powyżej 45V, zależne zresztą od standardu. Ponadto urządzenia mogą negocjować - co wykorzystuje się przy pełnych długościach kabla, czyli ok. 100 metrów.

Reply to
Adam

Masz w skrętce 4 pary z czego 2 są wykorzystywanie przy LAN 100Mbit. Możesz wykorzystać po jednej parze na + i drugą parę na -. Jeśli to jest mało to możesz zastosować po obu stronach transformatorki LAN i w pozostałe 2 Pary także wpuścić zasilanie. Sprawdź wartość napięcia na kamerze przy podłączeniu po 1 parze na + i -. Możliwe że spokojnie wystarczy. Podświetlenie IR zwykle zasilane jest z 12V ale procesor i matryca już z

3,3V lub nawet mniej.

Na moich kamerach IP MeanWeell 2Mpix przy teście z zasilacza regulowanego kamera działała poprawnie do 4,5V na wejściu. Podświetlenie IR poniżej 10V przestawało już być widoczne gołym okiem i skuteczność jego była już ograniczona z około 10m do 5m.

Dopóki nie sprawdzisz spadków u siebie nic nie możemy pomóc.

Ps. Firmowe skrętki np. Beldena miały 0,2mm2 miedzi teraz są też stalowe lub aluminiowe miedziowane 0,2mm2 oraz miedziane ok 0,1mm2 więc można bardzo się zdziwić.

Reply to
Jacek R.

Ale stosowane są rozwiązania PoE-podobne na 12V, 24V przez różnych producentów - można się zdziwić. Spowodowane jest to zapewne tym. że większość tanich scalaków do przetwornic kończy się w okolicach 30V - też to przerabiałem.

Reply to
Mirek

"PoE-podobne" to nie jest standard PoE. Ponadto PoE (w którejś-tam wersji) wykorzystuje też kable sygnałowe.

12V być może gdzieś jest używane, ale nie przypominam sobie, abym osobiście kiedykolwiek się z tym spotkał, a w sieciach gmeram od czasów Arcnet.
Reply to
Adam

No przecież PoE ma 2x2 per conductor czyli 0,57Ax2 to ok 13W :>

Inna sprawa to długość kabla.

Reply to
LordBluzg®

Bo to jest PoE dla ubogich. Miałem trochę kamer 12V, zresztą takie są tańsze i najbardziej popularne. Switche PoE, czy jak wolisz "PoE" pracujące w zakresie 12-55V można dostać bez problemu.

Mam np takiego:

Do tego potrzebujesz adapter, który izoluje zasilanie z kabla i podaje na standardowe wejście zasilania kamery i to wszystko czego do szczęścia potrzeba. Problemy pojawiają się własnie w sytuacjach gdy trzeba puścić więcej jednym kablem lub w grę wchodzą większe odległości. Jak instalowałem takie coś w firmie żony gdzie centralnie od pjedyńczego switcha rozchodziły się indywidualne kable to kamer, to w ogóle nie było (i nie ma) problemu a unika się pierniczenia z kablami zasilania.

Reply to
Marcin Debowski

spadku napięcia który wywołuje jakieś restety (przy włączaniu IR albo ruchu kamery (PTZ)) to nie masz problemu

ToMasz

PS ewentualny spadek napiecia musisz mierzyć gdy występuje maksymalny pobór prądu!

Reply to
ToMasz

Czyli masz pasywne POE. Puść 48V. Po stronie kamery daj malutki moduł step-down do 12V. I cyk.. 4x mniejszy prąd.

Reply to
Irokez

Prąd 1A płynący przez jeden przewód skrętki nie podnosi zauważalnie jej temperatury - nie czuć wzrostu temperatury po dotknięciu ręką. Przewód skrętki kat.5e ma około 0,5 mm średnicy, co daje niecałe 0,2 mm2 przekroju. Według norm, jakie znalazłem, taki przekrój może przenosić ciągle 3 A.

Większym problemem przy zasilaniu skrętką są duże spadki napięć.

Zastosuj standardowe PoE i gotowe przetwornice PoE na 12V przy kamerze. Jak masz do podłączenia więcej kamer na jednej skrętce, to są małe switche, zasilane PoE i przekazujące PoE dalej.

yabba

Reply to
yabba

W dniu 2020-11-15 o 20:00, yabba pisze:

Standardowo lepsze mają 24AWG, tańsze 26AWG. Ciągły prąd jako zasilanie przy 26AWG zalecane 0,36A, a dla 24AWG to

0,58A. Jako uziemienie odpowiednio 2.2A i 3,5A

Najrozsądniejsze.

Reply to
Irokez

To musiałbym mieć (n+2) takich przetwornic - ile to dołoży ekstra mocy, no i kosztów? Problemem jest jeden odcinek, ca 20M, który łączy 2 segmenty sieci. To może puszczę w ten odcinek 48V a na obu końcach dam 2 konwertery DC-DC 48V->12V?

Przy 12V planowałem dać osobne zasilanie po obu stronach (na część urządzeń) ale tam będzie też UPS a nie chcę kupować kolejnego.

Reply to
Marcin Debowski

Drugie wynika z pierwszego.

To bym się nie przejmował, będzie OK. Jeśli kabel nie jest ciepły, to masz spory zapas.

Reply to
Arnold Ziffel

Doradzam Tobie intensywniej korzystać z zasobów posiadanego mózgu.

Reply to
Pcimol