"Namagnesowany" kineskop?

W czasie porządków położyłem kolumny na szafce obok telewizora na około

40 minut. Po włączeniu telewizora na jednej stronie ekranu widoczne są przebarwienia. Domyślam się, że spowodowały to magnesy głośników. Jak spwodować, żeby te przebarwienia zniknęły? Telewizor THOMSON 28" 100 Hz, nie ma funkcji "degauss".
Reply to
Jerry

Degauss zwykle następuje przy każdym włączeniu telewizora. Popstrykaj parę razy.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Jerry napisał(a):

Spróbuj kilka razy włączyć i wyłączyć głównym wyłącznikiem (nie z pilota) - może poradzi sobie fabryczny układ rozmagnesowania.

Jeśli nie, to najszybciej chyba się to robi transformatorówką (lutownicą). Zbliż wyłączoną do ekranu telewizora, włącz i włączoną powoli oddalaj (przez kilka sekund) na odległość ok. 1m i wyłącz. Powtarzać do skutku. Na upartego można użyć jakiegoś transformatora, ale lutownica daje dobre efekty ze względu na stosunkowo duży poziom generowanego pola (znaczne prądy).

Pozdrawiam, Pawel.

Reply to
Paweł Hadam

Tomasz Piasecki napisał(a):

No właśnie problem w tym, że mój TV nie "brzęczy" przy włączaniu tak jak

np SONY 21", który stoi w innym pokoju. Włącza się całkiem bezgłośnie, więc raczej nie ma tej funckji. Poza tym od tego czasu włączany był już kilkukrotnie i ciągle jest tak samo...:(

Reply to
Jerry

Dnia Sun, 31 Jul 2005 16:12:35 -0400, Paweł Hadam snipped-for-privacy@go2.pl napisał:

Niestety trynitrony bywaja odporne na takie dzialania. Przerabiam ten problem na monitorze Apple 21 " /w transporcie, ktos postawol go 'do gory nogami'/. Wyjatkowo odporna bestja na suszarki, lutownice, nawet udalo mi sie spalic zewnetrzna petle do romagnesowywania i wszystko na nic! A moze, moze jest jakis sposob?

Reply to
dzieciol

Ale wyjaśnij jak odwrócenie w transporcie spowodowało namagnesowanie. Może urwało/zdeformowało się mocowanie maski.

Reply to
Mariusz Dybiec

From: "Jerry" snipped-for-privacy@op.pl

  1. Wyłącz wtyczkę TV z gniazdka. (wyłącz wyłącznikiem głównym TV)
  2. Odczekaj 30-45min.
  3. Włacz TV.

jeżeli nie pomogło, powtórzyć pkt 1,2,3

Władysław

---------------------------------------------------------------------- Najlepszy serwis MOTO w Polsce! >>>

Władysław Skoczylas

Dnia Mon, 01 Aug 2005 07:38:38 -0400, Mariusz Dybiec snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Nic nie bede wyjasnial, sprawa jest powszechnie znana, no moze nie tobie!

Reply to
dzieciol

Szkoda. Może bym sie czegoś ciekawego dowiedział.

Reply to
Mariusz Dybiec
Reply to
Dariusz K. Ladziak
Reply to
Dariusz K. Ladziak
Reply to
Dariusz K. Ladziak

Ale wracał. A w sytuacji gdy nie pomaga zewnętrzna petla sprawa zdawałaby się jasna - deformacja maski (jej mocowania). Tak sądziłem do dzisiaj. Teraz wprawdzie zasiane zostały wątpliwości ale nie dane mi będzie poznac prawdy. A też nie jestem młodzieniaszkiem. Pamiętam czasy MGA, CGA i Herculesa :)

Reply to
Mariusz Dybiec

Dzieki wszystkim za porady. Na szczescie obylo sie bez lutownic i innych petli. Przez jadna noc bez pradu i rano obraz jak malowany :)

Reply to
Jerry