mycie RMA7

Izopropanol w myjce ultradzwiekowej. 3x (za kazdym razem zmieniac alkohol). _Zdecydowanie_ wychodzi czyste.

Reply to
Jerry1111

Denaturat to nie izopropanol - ja nic o 'dykcie' nie pisalem. Alkohol etylowy rozpuszcza, ale o wiele slabiej, no i stezenie tego w 'dynksie' jest ok. 60-80% tylko.

Z 8-9 lat temu mialem problem (mycie plytek w wiekszej ilosci pierwszy raz w zyciu) i zadzwonilem do Cynelu - powiedzieli ze najlepiej izopropanol uzywac.

Reply to
Jerry1111

PAndy schrieb:

po pierwsze komercyjnie myje się płytki wodą, ale bardzo czystą. Czyli woda do myjek się jak najbardziej nadaje. Po drugie etanol 97-98% to nie taka prosta sprawa. Można taki alkohol wyprodukować, ale jest to wtedy mieszanka etanolu z benzenem. Sam etanol nie może mieć stężenia powyżej

95.5%, o ile nie jest przechowywany w absolutnie suchym miejscu. Etanol 95.5% jest zresztą też do dupy (albo gardła ;-)), sprawdzałem w piątek na kalafonii i prawie nic nie ruszało. Izopropanol zamówiłem, ale jeszcze go nie mam.

Waldek

Reply to
Waldemar

Ale to chyba gdy topnikiem jest kwas cytrynowy, bo kalafoni to woda raczej nie ruszy ..

Hm, kalafonie rozpuszcza dosc dobrze ..

trichloroetylen. Substancja znajduje się na liście narkotyków.

Waldek

Reply to
Waldemar

Najlepiej to sie w TRI rozpuszcza. Tylko gdzie to dostac? Nawet nie pamietam jaki byl sklad. No i ekolodzy powiesili by bez znieczulenia pewnie.

Reply to
Jerry1111

O cholera ;-( A jeszcze 5 czy 7 lat temu kumpel (pracowal w Cemi) mial buteleczke w domu. Dobrze, ze poszla na mycie plytek ;-)

Reply to
Jerry1111

do niedawna można było kupić toto do wywabiania plam. Póżniej jako rozcieńczalnik do płynu do korektury. Teraz trzeba mieć specjalne zezwolenie.

Waldek

Reply to
Waldemar