Import PCB z Protela do P-CADa 2000

QmX napisal(a):

Ja tam nie mam za grosz zaufania do translatorow.

Doprowadz do srodka padu lub mozesz automatycznie zakonczyc sciezke.

Obejrzyj definicje przelotek.

Ja.

Fakt, Protel sie znacznie efektowniej i efektywniej sypie.

PCAD jest przez Altium oferowany dla specjalistow od PCB. Protel idzie dla zwyklych proletariuszy.

Alez skad. PCAD jest drozszy.

BTW co to znaczy 'roznica w cenach jest podobna'?

Taka ciekawostka: zaznacz element na plytce, zrob Highlight i przejdz do schematora...

Reply to
Marcin E. Hamerla

U¿ytkownik "QmX" napisa³ w wiadomo¶ci news:c4g7v0$ggo$ snipped-for-privacy@korweta.task.gda.pl...

2

Protel

srodek padu nie zawsze jest w "grid"-zie i stad brak polaczenia. Sprobuj prowadzic sciezke od padu

Planami?

dla przelotki w properties->via style->modify(complex) mozna wszystko ustawic

ja

nie znam protela ale patrzac po postach na grupie to taki "latwy" i "intuicyjny" to nie jest

P-CAD 2002 - $9995 Protel - 30kpln czyli ok 10kpln roznicy a tak BTW to ciekawe ze tyle osob na grupie "stac" na takiego protela ;-)

-- pozdrawiam __________________________

Wojciech Bu³awa-Sobolewski __________________________

Reply to
sobol

Thu, 01 Apr 2004 07:27:14 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Marcin E. Hamerla wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Znaczy ze jezeli przez A oznaczymy cene Protela a przez B cene PCADa to A-B bedzie bardzo podobne do B-A, bo roznic sie bedzie jedynie znakiem ;-)

Reply to
BLE_Maciek

QmX napisal(a):

Ja z kolei probowalem roznych translacji i wyniki sa takie sobie.

Jak juz dorutujesz sciezke w obreb padu albo gdzies tam, to wciskasz klawisz ''. Ja akurat robie tak jak ten drugi kolega od PCADa to opisal. Wyprowadzanie sciezki nie ze srodka padu to ostatnie lamerstwo.

Ogladanie tych definicji raczej jednak nie ma sensu. Przypuszczam, ze niepoprawnie interpretujesz to co widzisz. Przelacz widok na warstwe Plane'a (wciskaj klawisz L do kolejnego przelaczania warstw - na koncu F5 lub wcisnij Y do wyboru tablicy warstw). Dopiero wtedy zobaczysz thermala przelotki czy padu. Na padzie / przelotce jest krzyzyk (o kolorze warstwy Plane'u do ktorej jest pad / prz podloczony) wtedy gdy ogladamy warstwe do ktorej nie jest pad / przel podlaczona. Dosc logiczne jak na moj gust...

Hue, hue, hue. Pamietam, ze gdy pierwszy raz do niego siadlem, to pare razy wdusilem przycisk myszki i ... bomba.

Ja tylu warstw tez nie robie, ale maksymalnie wpieniajace w Protelu bylo dla mnie olanie warstw montazowych w tych programie.

No bo wiesz, roznice powinny byc, co do znaku, takie same....

Sprawdz. To jest jedna z moich ukochanych funkcji. Nigdzie indziej czegos takiego nie widzialem.

Reply to
Marcin E. Hamerla

sobol napisal(a):

W sumie nie ma potrzeby, jak na moj gust.

Reply to
Marcin E. Hamerla

QmX napisal(a):

Use '', Luke.

Nooo, ja zawsze odsuwam przelotki od padow SMD przynajmniej o te

10milsow.
Reply to
Marcin E. Hamerla
Reply to
Tomasz Grodnicki

Fri, 2 Apr 2004 11:49:01 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Predator" snipped-for-privacy@op.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

To sie nie nazywa pech tylko talent ;-)

Reply to
BLE_Maciek

sobol napisal(a):

Nalezy zauwazyc, ze PACD DOS i PCAD Win to co maja ze soba wspolnego to nazwa. Ja tez zaczynalem do PCAD DOS - w wersji 4.5, a skonczylem na 8.0. PCAD 4.5 i 6.0 rozpracowywalem bez podrecznikow ;--). A Helpa w owych czasach nie bylo.

U nas malo takich. Specjalizacja wciaz mniejsza niz w takim USA.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Predator napisal(a):

Dotykam myszki, pare klikniec i BUUUM.

Nie slyszalem do tej pory od nikogo by Protel byl bardzo stabilnym programem.

Dla takich kolesi jak ja. ;--) A poza tym pytaj sie Altiuma, ktory jest wlascicielem i Protela i PCADa i onze wprowadzil takie rozgraniczenie.

Roznic troszke jest. Brak mozliwosci odmiennych rysunkow dla Silk i Assy jest na przyklad mocno wpieniajacy.

No nie, nie przesadzajmy. Ma ekran zawalony ikonkami, ale to nie znaczy, ze jest intuicyjny.

O Orcadzie nie mozna powiedziec niczego dobrego. Schemator zatrzymal sie na etapie Dos lupanego - duzo bugow, a w zamian brak mozliwosci ustawiania gridu oraz flipowanie eleentow, ale bez atrybutow !!!!!!!!. SCH i PCB byly zszywane ze soba przez niewidomego krawca.

Marcin E. Hamerla

Marcin E. Hamerla wrote: [.....]

No, i dlatego jesteś znanym w niektórych kręgach fachurą od PCAD-a. ;-) Swoją dorogą brak dokumentacji i dostępu do NET-u to IMO w tamtych czasach był dosyć skuteczny sposób zabezpieczenia się przed piractwem. ;-)

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

QmX napisal(a):

To jest polska specyfika, ktore, wraz z polepszeniem jakosci funkcjonowania polskich firm, odejdzie w przeszlosc. Wystarczy popatrzec jak to jest w USA.

Reply to
Marcin E. Hamerla