Plazma jak CRT?

Witam czy obraz na TV plazmowym jest bardziej zbliżony do technologii CRT?

pomijając rozdzielczość oczywiście

Chodzi mi o to że moje oczy nie tolerują podświetlenia LED, z CCFL już jest lepiej ale o nowy TV LCDCCFL jest nie do dostania, prawdopodobnie w LED chodzi o mocne uderzenie niebieskiego

Kupiłem więc ostatnią z dostępnych nową plazmę LG, mam jednak wątpliwości ...

Reply to
Niania

Użytkownik Niania napisał:

Trudno odpowiedzieć na tak bardzo indywidualne pytanie. Ja uważam, że dzisiejsze LCD-eki są naprawdę dobre i nie mam ochoty na powrót do CRT czy szukanie plazmy. To jest moja prywatna opinia. Poproś w sklepie o włączenie jakiegoś LCD i ustawienie obok plazmy takiej jak Twoja, to będziesz wiedział, czy Ci się podoba. Były już dyskusje na ten temat ale jeżeli masz jakąś nietolerancję, która większości jest obca, to na początek odwiedź okulistę. To nie jest złośliwy żart, czy ironia ale proste stwierdzenie faktu. Być może masz jakąś wadę, którą trzeba leczyć a pozostawiona sama sobie w późniejszym wieku da o sobie znać w bardziej drastyczny sposób. Nowoczesne telewizory LCD mają naprawdę dobry obraz i ja nic im nie mogę zarzucić a wiem do czego sie przyczepić. Starsze LCD to zupełnie inna sprawa. Być może problemem jest zła regulacja, bo TV z ustawieniami sklepowymi nie nadaje się do oglądania w domu. W swoim TV przełączyłem ustawienia na kino i zmniejszyłem podświetlenie z maksymalnych 20 na 13. Dla mnie jest idealnie. Spróbuj porad z tej strony:

o uderzeniu niebieskiego. Możesz sprawdzic emitowane widmo światła z białego ekranu przy pomocy jakiegoś amatorskiego spektroskopu, choćby wykonanego z płyty CD. Opisy znajdziesz bez trudu:

Maciek

W dniu 05.07.2015 o 07:58, Niania pisze:

Temat ostatnio bardzo popularny - szukaj pod nazwą "Low Blue Light".

Reply to
Mirek

Niechcial bym nic mowic ale to CRT mialy wlasnie Low Blue Light cokolwiek to znaczy dla ciebie.

Reply to
LeonKame

użytkownik LeonKame napisał:

Marketoidy sugerują emisję UV

Pomiary raczej tego nie potwierdzają.

szklanynocnik

no właśnie, jak używam pomarańczowych okularów sportowych to nie mam dolegliwości

dlatego coś jest w temacie...

Reply to
Niania

znaczy jakich "dolegliwości" ?

Ztcw obraz na CRT posiada głębszy kolor niebieski niż lcd. Więc LCD powinno ci odpowiadać bardziej.

Reply to
sundayman

Użytkownik "Niania" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5598c7a0$0$27525$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Niby swieci tam luminofor, technologia podobna jak w CRT, ale jeszcze bardziej podobna do CCFL. A w tych "LED" cholera wie, czy tez luminofor nie swieci.

Jestes pewien z tym "nie znosza" ? jakis slepy test ? Moze po prostu kontrastu zbyt duzego nie lubisz ?

Pan J.F. napisał:

O tak, na to są wiarygodne badania naukowe. Przebadano testową grupę

1024 ślepych.

siedzę przed CCFLem, w pracy też CCFL często parę godzin w pracy i po godzinach, żadnych objawów nie mam

w szafie leży nowiutki LG 23" LED flicker free i to już nie pierwszy LED który po kilku dniach lądował w "koszu"-czytaj OLX

Reply to
Niania

Użytkownik Niania napisał:

Poważnie pytam - co na to okulista? Być może taka unikalna nadwrażliwość niczym innym się w przyszłości nie objawi a może już trzeba się martwić. Większości ludzi podświetlenie LED nie przeszkadza (ba - nawet nie zauważają u siebie jakiegokolwiek dyskomfortu) ale jak przeczytałem, że zakładasz pomarańczowe okulary do TV, to się mocno zdziwiłem. Próbowałeś okularów do spawania gazowego? Chodzi mi o część przezroczystą, filtrującą UV.

Reply to
Maciek

W dniu 2015-07-07 o 11:22, Maciek pisze:

:-) Większość ludzi nastawia o wiele za dużą jasność, o wiele za duży kontrast i o wiele za duże nasycenie kolorów. A to bardzo męczy oczy.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

Wątkotwórca twierdzi, że nie ma sensacji, gdy ogląda TV CRT i monitory LCD CCFL. TV LCD podświetlane LED szkodzą mu, więc kupił plazmę ale nawet ona mu przeszkadza. Tak to zrozumiałem. Może jednak wie jak regulować TV, nie twierdzę też, że nie ma jakiś osobniczych właściwości, powodujących akurat taki wstręt do podświetlenia LED. Sęk w tym, że od tej technologii nie ucieknie i dlatego ciekawi mnie co mu dolega. Widma światła z poszczególnych ekranów nie potwierdzają jakiegoś "wyrzutu niebieskiego" w LED.

Reply to
Maciek

W dniu 2015-07-05 o 20:22, sundayman pisze:

używam tą plazmę 50" od 2 dni, BRAK DOLEGLIWOŚCI!

owszem żre to prądu niesamowicie 150-200W

na każdym TV LCD odczuwam taki kłujący dyskomfort szczególnie przy ruchomych scenach, takie męczące smużenie trudno to określić, chyba wynika to z nieostrego ruchomego obrazu na którym wzrok nie może się skupić

tu nie ma nic takiego, obraz naprawdę bardzo zbliżony do CRT a do tego FHD:)

aha i dodam że obok tej plazmy 50" PB5600 stoi 42" LED LCD PANASONIC TX42A400E więc mam bezpośrednie porównanie :)

testuję dalej ...

Reply to
Niania

dlaczego się nie ucieknie? kupiłem nową plazme, starczy mi na kilka lat, w tym czasie może np OLED będzie w przystępnej cenie

obraz na plazmie to czysta przyjemność, ma pewne wady ale jest przyjemny dla oka, nie kłuje, miękki a jednocześnie super ostry płynny przy dynamicznych scenach

nie wiem jaki jest powód moich dolegliwości na LED, faktem jest że na plazmie na razie ich nie mam

Reply to
Niania

Niania pisze:

Masz świadomość że OLED to czysty RGB LED? Czyli wracasz do punktu wyjścia z jeszcze mocniejszym efektem niebieskiego.

Metod uzyskania białego światła z LED są 3

  1. Diody RGB wymieszane na matówce - nie stosowane w TV ani monitorach.
  2. UV LED z białym luminoforem - dają szczątkowy ultrafiolet który może szkodzić na nadwrażliwe oczy np spawacza.
  3. Niebieskie LED z żółtym luminoforem - mają lekko niebieski odcień, zimna barwa, bez problemu można skorygować ustawieniami TV/monitora. [..]
Reply to
AlexY

Niania pisze:

[..]

No i się wydało, nie w podświetleniu problem tylko w czasie reakcji matrycy, szukaj szybkich matryc, ostatnie co pamiętam to chyba 6ms.

AlexY

Użytkownik Niania napisał:

Porównaj na obu TV nieruchomy obraz. Jestem ciekawy jak zareagujesz. Czasami w nocy nadają nieruchome obrazki z lasu, łąki. Wygląda na to, że nie pomarańczowe okulary były Ci potrzebne, tylko szybkość reakcji matrycy - jak zresztą zauważył AlexY. Może jeszcze ma znaczenie częstotliwość odświeżania? Obraz miękki, ostry, smużenie i inne parametry są do ustawienia w TV. Oczywiście nie ustawisz szybszej reakcji, niż pozwala na to matryca ale to chyba może mieć znaczenie przy obserwacji lecącej piłki. Zresztą w swoim TV mam jakiś tryb "piłka nożna". Mało kto na to zwraca uwagę ale jest dużo takich parametrów i mają wpływ na percepcję obrazu. Wszystko tylko nie tryb sklepowy z waleniem po oczach ostrym obrazem.

Reply to
Maciek

oba tv mają stop klatke, postawiłem obok siebie, dla mnie kolosalna różnica, patrzę kilka minut na lcd i od razu zaczynam odczuwać jakiś niezrozumiały dyskomfort, przenosze wzrok na plazmę i super

dla mnie różnica na korzyść plazmy jest duża, obraz na lcd badziewiasty księżycowy nonstop mdławy przekontrastowany, przekłamany w kolorach, bardzo zimny mimo ustawienia najcieplejszej konfiguracji

obraz na plazmie pastelowy miękki naturalny ale niezwykle ostry w dynamicznych scenach, ma wszelkie cechy zalety CRT a przecież ten model plazmy LG 50PB5600 to totalny "lowend"

największa wada to pobór prądu, ciepło wydzielane przez TV i niewielka maksymalna jasność plazmy, do jasnego pokoju się nie nadaje, ciężar bo waży 25kg i nie każdy uchwyt to zniesie

a piłka nożna to jest bajka, płynny ostry obraz :)

Reply to
Niania

W dniu 2015-07-06 o 15:41, Niania pisze:

aha i jeszcze jedna ważna obserwacja:

wszelkie niebieskie diody: w laptopie, na reklamach w mieście, jak oglądam w nocy, wszystko co jest podświetlane niebieskimi diodami KOMPLETNIE nie mogę na tym skupić ostrości wzroku, widzę taką diodę w laptopie podwójnie i mocno mnie takie światło kłuje w oczy

Reply to
Niania