może Rigol, może S

Potrzebuję kupić coś do powiedzmy 5kPLN, w miarę dobrego. Znalazłem kilka firm, ale wyróżnia się Hanstek z modelem np: HDG6202B. Pytanie, czy ktoś używa, ktoś ma opinię?

Mam programowalnego LeCroy-a, ale to staroć i choć parametry ma dobre, to jednak jest już stetryczały w stopniu wystarczająco wkurzającym :( Czas na coś nowszego i prostszego za razem chyba. Polecicie coś?

Irek.N.

Reply to
Irek.N.

Najlepiej zacząć od wymagań ...

Reply to
cezar

No ba, na ten moment niewielkie i pewnie każdy spełnia, ale... Wiem jakie potrafią być przepaście w obsłudze i parametrach oscyloskopów, dlatego zapytałem o generatory.

Hantek ze swoimi parametrami zostawia daleko resztę, więc w tej cenie jest to zdecydowanie lider, o ile tylko nie ma kompletnie spapranej obsługi i parametry są zbliżone do rzeczywistych. Ktoś wie?

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

przemyśl sobie co potrzebujesz i jak często będziesz z niego korzystał. Jak potrzebujesz coś wygenerować raz na kilka miesięcy to może UI nie musi być super ergonomiczne?

Ja stwierdziłem że szkoda kasy ale dobrze mieć... i kupiłem FY6800 . Ma wszystko czego potrzebuję. Przez ostatnie pół roku użyłem go 2 razy i wydaje mi się ze £80 to dobrze wydane pieniądze.

c.

Reply to
Cezar

Tak jak piszesz, będzie używany od dzwonu i to wielkiego, więc zapewne przeżyję :) Zamówiony, zobaczymy jak będzie w rzeczywistości.

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

Ja mam taki:

i bardzo sobie chwalę (zwłaszcza po shackowaniu do 2122X). Ulubiona zabawka dzieciaków własnych i okolicznych, które sobie za jego pomocą odtwarzają muzyczki na wkładce W66. :->

Mnie się najbardziej przydaje funkcja arbitrary i generowanie przebiegów cyfrowych, analogowe zastosowania od wielkiego dzwonu, ale daje radę.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Nie chce tutaj przechwalać ale FY6800 tez ma AWG . Przbebieg można "narysować" w jakimś programie windowsowym ale Są też biblioteki w pythonie do sterowania tym.

Oczywiście to inne półki (a raczej podłoga i półka)

c.

Reply to
Cezar

No więc doszedł był ten Hantek i...podoba mniem siem ;)

Znalazłem oczywiście wady:

- drugi kanał świeci się na różowo,

- nóżki skrzypią przy naciskaniu na klawisze.

A tak na serio. Zaskakująco dobrze zrobiony pod względem mechanicznym, ciężki więc nie przesuwa się (te nóżki przestały skrzypieć po godzinie suwania po biurku - dotarły się powierzchnie styku z blatem chyba). Bardzo intuicyjny, w typowym użyciu (czyli instrukcja w pogardzie) po godzince wiadomo wszystko. Parametry z grubsza jak podają. Trochę bez sensu że rampa jest tylko do 5MHz, skoro reszta przynajmniej 10x dalej sięga. Od 40MHz prostokąt zaczyna przypominać sinus (nawet nie trójkąt!), a przy 60MHz nie ma śladu po poziomych liniach :) Dzwoni za to bardzo niewiele, a RT/FT na poziomie 5.5ns Pod tym względem strawy LeCroy dawał radę znacznie lepiej. No i maksymalne napięcie to +-10V, a w starym było +-15V. Tak jak zwykle nie polecam nikomu niczego, tak tym razem rozsądnie wydane pieniądze, choć przyznaję, że 200MHz chyba nie ma sensu brać.

Irek.N. ps. ten prostokąt sprawdzę jeszcze w 1GHz paśmie, ale nie spodziewam się zmian.

Reply to
Irek.N.

No i... nic się nie zmieniło. Prostokąt od sinusa przy 60MHz różni się tylko mniejszą fluktuacją na szczytach przebiegu (znaczy sinus ma mniejszą).

Przy 50 omach. Sinus 200MHz tylko z amplitudą 0.5V, za to nie stwierdzam aby przysiadało na koniec pasma jakkolwiek.

100MHz z amplitudą 2.5V 50MHz z 5V

Przy HighZ podwójnie.

Irek.N.

Reply to